بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
با انتشار صورتهای مالی حسابرسی نشده سال 96 شرکت پتروشیمی خراسان با نماد «خراسان»، این شرکت توانست سودی معادل 1441 ریال به ازای هر سهم برای سهامداران خود محقق کند، که نسبت به مقدار سال گذشته 47% افزایش داشته است.
کد خبر : ۱۷۵۰۰۱
به گزارش بورس نیوز، شرکت توانست در سال 96 به حجم فروش بالاتری در هر 3 محصول تولیدی اوره، کریستال ملامین و آمونیاک نسبت به سال 95 دست یابد. نمودار زیر، این مطلب را به خوبی نشان می دهد.


 
اوره پریل محصول اصلی شرکت بوده و در هر دو سال حدود 92% از حجم فروش شرکت را در برگرفته است. با توجه به اهمیت این محصول در عملکرد شرکت، در نمودار زیر نرخ فروش ماهانه محصول اوره به طور میانگین نشان داده شده است. متوسط نرخ فروش اوره در سال 95 نیز به منظور مقایسه آمده است. طبق نمودار، نرخ فروش ماهانه اوره با روند صعودی همراه بوده و  رشد 12 درصدی را نسبت به سال 95 تجربه نموده است.


 
نمودار قیمت جهانی اوره در یک سال اخیر نیز در ادامه آورده شده است. طی این مدت در بازارهای جهانی قیمت اوره با افت و خیزهایی همراه بوده، به طوریکه پس از یک کاهش تا محدوده 190 دلار، روند مثبت و صعودی را تجربه کرده و به قیمت 230 دلار رسیده است و از طرفی تاثیر پذیرفتن بازارهای داخلی از قیمت های جهانی، در نهایت منجر به افزایش 52 درصدی سود ناخالص شرکت خراسان نسبت به سال 95 شده است.



اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
بسیار عالی
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
ایا در تقسبم سود مجمع نیز تاثیر خواهد گداشت؟