بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
به گزارش بورس نيوز شاپور محمدی در آغاز يازدهمين نمايشگاه بورس بانک بيمه گفت:

بازدهی ۲۵درصدی بازار سرمايه در سال۹۶

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در سال گذشته شاهد رشد ۲۵ درصدی سود بورس و فرابورس بودیم امیدواریم امسال شاهد رونق بیشتر باشیم.
کد خبر : ۱۷۵۰۲۵
به گزارش بورس نیوز، شاپور محمدی همزمان با آغاز به کار یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بانک، بورس و بیمه افزود: نمایشگاه با هدف برقراری و ارتباط بین فعالان بازار سرمایه و نهادهای مالی و همچنین افراد علاقه مند به حضور در بازار سرمایه و فعالان کنونی این بازار برگزاری می شود.

وی تاکید کرد: بزرگترین هدف این نمایشگاه فرهنگ سازی و ارتقاء سواد مالی است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: آخرین تکنولوژی بازار سرمایه پول و بیمه در این نمایشگاه معرفی خواهد شد و امیدواریم نحوه سرمایه گذاری در این بازارها معرفی شود.

وی با بیان اینکه امسال حضور بانک ها و بیمه ها پررنگ تر است تصریح کرد: البته در سالهای گذشته نیز بازار پول و بیمه در این نمایشگاه مشارکت داشتند.

محمدی در خصوص تعداد شرکت های حاضر در این نمایشگاه گفت: تعداد شرکت ها رشد خوبی داشته است و هم اکنون حدود ۳۹۰ شرکت حضور دارند و کارگاههای آموزشی توسط شرکت های بین المللی برگزار خواهد شد و مدارکی به شرکت کنندگان در این دوره ها اعطا خواهد شد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد تحولات سال ۹۶ نیز تصریح کرد: در سال گذشته بازده ۲۵ درصدی بازار سرمایه و افزایش حجم معاملات از ۱۹۵ هزار میلیارد تومان به ۲۴۷ هزار میلیارد تومان رسید و اصلاحات ساختاری از جمله به روزرسانی سامانه معاملات، بهره برداری از سامانه اسمارت، اصلاح دستورالعمل توقف و بازگشایی نمادها که در نتیجه تعداد نمادهای متوقف از ۷۰شرکت به۱۰ الی ۱۵ شرکت کاهش یافته است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر