بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
رئیس‌جمهور آمریکا: «آن وقت آنچه آن‌ها انجام دادند این بود که فریاد بزنند "مرگ بر آمریکا، مرگ بر آمریکا." البته دیگر چنین فریادی نمی‌زنند، زمان او (باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا) بود که چنین فریادی می‌زدند، زمان من چنین فریاد نمی‌زنند.
کد خبر : ۱۷۵۵۶۴
به گزارش بورس نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه با بیان اینکه دیدارش با رئیس‌جمهور فرانسه بسیار مفید بوده، گفت توانسته دیدگاه «امانوئل ماکرون» را در قبال ایران تغییر دهد.

وی که در اقدامی کم‌سابقه برای یک رئیس‌جمهور به صورت تلفنی با شبکه «فاکس نیوز» صحبت می‌کرد، درباره نتایج سفر ماکرون به واشنگتن، گفت: «ما دستاوردهای زیادی داشتیم. واقعا دستاوردهای زیادی داشتیم، بیش از آنچه هرکسی می‌داند، دستاوردهایمان را شاهد خواهید بود.»

ترامپ به عنوان نمونه، گفت: «معتقدم که اکنون دیدگاه او نسبت به ایران، در مقایسه با دیدگاهش پیش از آمدن به کاخ سفید، بسیار متفاوت شده است. و این بسیار مهم است. او می‌داند در مسئله ایران، حرف من چیست... رئیس‌جمهور توافق وحشتناکی با این کشور کرد، منظورم از رئیس‌جمهور، دولت پیشین است که توافق وحشتناکی کرد و ۱۵۰ میلیارد دلار، که ۱.۸ میلیارد دلار آن نقد بود، به آن‌ها پرداخت کرد. پول واقعی، در بشکه و جعبه با هواپیما. این غیر قابل تحمل است.»

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «آن وقت آنچه آن‌ها انجام دادند این بود که فریاد بزنند "مرگ بر آمریکا، مرگ بر آمریکا." البته دیگر چنین فریادی نمی‌زنند، زمان او (باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا) بود که چنین فریادی می‌زدند، زمان من چنین فریاد نمی‌زنند. این اواخر دیگر ندیده‌ایم که قایق‌های کوچک آن‌ها در اقیانوس دور کشتی‌های ما گشت بزنند، چون می‌دانند که اگر دور کشتی‌های ما گشت بزنند، دیگر اثری از آن‌ها (قایق‌ها) باقی نمی‌ماند.»

کری بدترین مذاکره‌کننده بود

ترامپ در بخش دیگری از این مصاحبه درباره مذاکرات احتمالی با کره شمالی، گفت: «در مسئله کره شمالی داریم خیلی خوب عمل می‌کنیم، خواهیم دید که چه می‌شود. اولا، من مثل اوباما نیستم که [جان] کری [وزیر خارجه سابق آمریکا] را که بدترین مذاکره‌کننده‌ است برای توافق هسته‌ای بفرستم. او هرگز [مذاکرات را] ترک نکرد. او باید ترک می‌کرد، اگر نمی‌توانست به توافق بسیار بهتری برسد، باید ترک می‌کرد.»

وی افزود: «بنابراین، ممکن است که من خیلی سریع [محل مذاکره با رهبر کره شمالی را] ترک کنم. البته محترمانه. همین‌طور ممکن است که چنین دیداری اصلا برگزار نشود. چه کسی می‌داند. اما می‌توانم به شما بگویم که آن‌ها می‌خواهند دیدار کنند.»

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به تنش لفظی چند ماه قبل میان او و رهبر کره شمالی، از جمله «مرد راکتی کوچک» خطاب کردن «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، گفت: «می‌دانید که این اواخر [این تنش‌ها] خیلی زننده شده بود، مثلا با [گفتن] "مرد راکتی کوچک"، یا "دکمه [اتمی]" و اینکه "دکمه [اتمی] من بزرگتر از همه است". همه می‌گفتند این یارو (ترامپ) ما را به جنگ اتمی می‌کشاند. اما می‌دانید، جنگ اتمی در صورتی رخ می‌داد که شما آدم‌های ضعیفی داشتید. این مسئله باید مدت‌ها پیش از آنکه من رئیس‌جمهور شوم حل می‌شد.»

ترامپ گفت وضعیت اکنون در مقایسه با ۵ یا ۱۰ سال پیش خطرناک‌تر شده، اما اوضاع به خوبی پیش می‌رود. وی گفت «مایک پامپئو» رئیس سیا و نامزد وزارت خارجه آمریکا در سفر اخیرش به پیونگ یانگ بیش از یک ساعت با رهبر کره شمالی گفت‌وگو کرده است. رئیس‌جمهور آمریکا گفت عکس این دیدار را هم دارد و دوست داشت آن را منتشر کند، اما فعلا نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا دیدار پامپئو با کیم جونگ اون را «عالی» توصیف کرد و گفت بر خلاف ادعای منتقدان، آمریکا هنوز هیچ امتیازی به پیونگ‌یانگ نداده است. وی درباره زمان و مکان احتمالی دیدارش با کیم جونگ اون هم گفت: «ما ۳ یا ۴ تاریخ را در نظر گرفته‌ایم و همچنین ۵ محل را. داریم کم‌کم تعدادشان را کم می‌کنیم.»

به گزارش فارس، وی درباره عملکرد خودش در یک سال گذشته هم گفت: «من دارم با افرادی مبارزه می‌کنم که [در قدرت] ریشه دوانده‌اند و دارم تلاش می‌کنم که گند و کثیفی‌ها را پاک کنم... به عملکرد خودم A+ می‌دهم، هیچ‌کس نتوانسته کارهایی را که من انجام داده‌ام، انجام دهد.»
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
به علت اقتدار ترامپ
ناشناس
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶
اقتدار دلقک!
ناشناس
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۲
اقتدار!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
حمله آمریکا به سوریه, باعث ترس و وحشت سران نظام شد
ناشناس
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۷
باشه خیلی ترسیدن حالا لازم نیست صد تا پست بذاری
ناشناس
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲
تو حمله سال قبل چه غلطی کردن که حمله امسال مهم باشه؟
ناشناس
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
تو پوشک خیس نشه کسی از حمله با 3 زخمی نترسید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵
شاید خواب دیده که دیگه تو ایران مرگ یر امریکا گفته نمی شه ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱
مردم غرب ترامپو یه ابله میدونن اینجا مقتدر !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۲
ترامپ باز هم رای میاره چون وضعیت اقتصادی ملتش رو بهتر از قبل کرد.
روحک
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱
ایکاش آمریکا پولهارابه حساب مردم میریخت نه دولت
ناشناس
United States of America
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷
غلط اضافه کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
جفتک انداختن و یاوه گویی های سران نظام بعد از حمله آمریکا و انگلیس و فرانسه به سوریه واقعا دیدنی بود