بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
شرکت سرمایه گذاری صبا میهن وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری مالک بلوک ۱۸.۸۴ بیمه آسیا شد.
کد خبر : ۱۷۵۵۸۷
به گزارش بورس نیوز، جعفر سبحانی، مشاور سازمان خصوصی سازی در گفت و گو با خبرنگار بورس نیوز ضمن اعلام این خبر افزود: قیمت پایه هر سهم بیمه آسیا در این واگذاری معادل با 192 تومان و قیمت کلی بلوک مبلغ 83 میلیارد تومان بوده است.

بر اساس این گزارش، در اسفند ماه سال گذشته حدود ۱۸.۸۴ درصد از سهام شرکت بیمه آسیا به صورت بلوکی در بورس عرضه شده بود که بنابر اعلام مشاور سازمان خصوصی سازی با تایید صلاحیت خریدار از سوی بانک مرکزی معامله قطعیت پیدا کرده است.

تعداد سهام قابل عرضه 433 میلیون و 397 هزار و 842 سهم و فروشنده این سهم سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از دولت بود و مطابق شرایط واگذاری، شرکت سرمایه گذاری صبا میهن به عنوان خریدار بلوک مدیریتی بیمه آسیا باید 30 درصد قیمت بلوک 18.84 درصدی این دارایی را نقدا پرداخت کند.

قیمت پایه هر سهم بیمه آسیا برای عرضه بلوکی در بورس تهران معادل قیمت بسته شدن روز قبل به علاوه 20 درصد بود به شرط آنکه قیمت آن از 192 تومان کمتر نشود تعیین شده بود.
در همین حال صحرایی، معاون بازار شرکت بورس از عدم تایید صلاحیت خریدار بلوک ۱۷.۳۴ درصدی بیمه البرز خبر داده است.

به گزارش بورس نیوز 100 درصد سهام شرکت سرمایه گذاری صبا میهن متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری است که مدیر عامل آن از سوی وزیر تعاون،کار و  رفاه اجتماعی تعیین می شود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲
دولت و اقتصاد دولتی, چالش اصلی اقتصاد ایران است