بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
آنالیزور گروه آلپری با بیان اینکه حجم گردش مالی این گروه 5 میلیارد دلار در ماه است، تاکید کرده که هر شخصی برای سرمایه گذاری در ایران باید محدودیت‌هایی از جمله سوییفت به عنوان یک واقعیت را بپذیرد.
کد خبر : ۱۷۵۵۸۸
به گزارش بورس نیوز، روبرتو دی آمبروسیو مدیر عامل ایتالیایی گروه Alpari Research and Analysis به تازگی به بهانه برگزاری یازدهمین نمایشگاه بورس،بانک و بیمه در روزهای گذشته به تهران سفر کرده طی گفت‌وگویی اختصاصی به مشکلات مبادلات پولی در سوییفت و همچنین مزایا و مخاطره‌های سرمایه گذاری اشاره کرده است.

گروه آلپری روسیه که تا قبل از توقف فعالیت بازار ارز فارکس در ایران نمایندگی داشت، هم اکنون از طریق دفاتر کشورهای همسایه فعالیت‌های کارگزاری خود با سرمایه گذاران ایرانی را ادامه می‌دهد.

این گفت و گو در ادامه به نقل از فارس بخوانید:

بازار سرمایه ایران گر چه به اندازه سایر بازارهای سهام دنیا نیست اما جذابیت بازدهی و شرکت داری در این بازار باعث حریص تر کردن اغلب سرمایه گذاران دنیا برای حضور در این بازار کرده است. گروه آل پری روسیه در سال‌های قبل بویژه در زمان فعالیت معاملات فارکس در ایران نمایندگی داشت اما به دلایلی اکنون حضور ندارد. آیا می‌خواهید دوباره در ایران فعالیت و مشتریان جدیدی به بازار سرمایه ایران بیاورید و یا اینکه به دنبال بازاریابی برای آشنا کردن مردم ایران با بازارهای جدید از جمله روسیه هستید؟

آمبروسیو : گروه آل پاری یک هلدینگ مالی بزرگ است که فعالیت‌های مختلفی در جمله کارگزاری ،ارزی و فاینانس را انجام می‌دهد.

به عنوان یک گروه بزرگ علاقه داریم بررسی کنیم که چه موقعیت‌هایی برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد و اگر این استقبال صورت بگیرید بتوانیم در اینجا سرمایه گذاری کنیم. در عین حال این توانایی وجود دارد که فرصت‌های سرمایه گذاری در روسیه نیز معرفی شود، بطوریکه همکاری دو جانبه می‌تواند برای گروه آل پری جالب و قابل تأمل باشد.

گرچه بعد از پیمان برجام ، عملیات تبادلات مالی سوییفت برقرار شده اما نمی‌توان انتقال وجوه پولی را بطور کامل برقرار کرد. چطور می‌توانید با این مشکلات تبادلات مالی با ایران داشته باشید. آیا با مکانیزم و یا ارز دیگری می‌خواهید این کار را انجام دهید؟

آمبروسیو : سوئیفت یک استاندارد است که پیام مالی بین شرکت‌های مختلف می‌دهد. این پیام‌ها اگر معتبر باشند می‌توانید پول خود را انتقال دهید.

با وجود جابجایی پیام‌ها و فعالیت کارگزارهای سوییفت، اما اجازه برداشت به مقصد ایران دستکم تا 10 هزار دلار را به شما نمی‌دهد.

آمبروسیو : بازیگران زیادی در هر انتقال وجود دارد. برای هر تراکنشی که انجام می‌شود یک فرستنده،یک واسطه و یک دریافت کننده حضور دارند که سوییفت پیام‌هایی را به آن‌ها  می‌رساند و کارمی کند منتهی ممکن است محدودیت‌هایی برای واسطه‌ها و دریافت کننده‌های خارج از ایران وجود داشته باشد.

به عنوان یک تحلیلگر بازارهای مالی نمی‌توانم این مسئله را حل کنم و باید حل شود.

در این صورت برای انتقال پول و سرمایه‌گذاری‌تان از ایران چه ایده‌ای دارید؟

آمبروسیو : این واقعیتی است که وجود دارد و هر شخصی برای سرمایه گذاری در ایران باید بداند که به عنوان یک واقعیت این محدودیت‌ها وجود دارند . ما در اینحا هستیم تا با محدودیت‌ها آشنا شویم و بعد از آن باید بدانیم که چه فعالیت‌هایی در برابر آن داشته باشیم.

مهم اراده ای است که برای پشت سر گذاشتن این مشکلات وجود دارد و به عنوان یک مدیر ریسک فکر می‌کنم که باید به عنوان یک ریسک این مسئله را پذیرفت و فرصت‌های سرمایه گذاری را باید بر اساس واقعیت‌های اقتصادی بررسی کرد.

اغلب ایرانی‌ها گروه آلپری را به نام فارکس می‌شناسند. گردش مالی آلپری در بازارهای دنیا چقدر است؟

آمبروسیو : حجم گردش مالی این گروه 5 میلیارد دلار در ماه است که البته این اعداد فقط حدودی است.البته به عنوان یک  تحلیلگر و آنالیزور در اینجا هستم و با کارگزاری فارکس آلپری ارتباطی ندارم. به عنوان واحد مالی و تحلیل آلپری فعالیت دارم.

خاطره خوشی از حضور در ایران برای شما آرزو می‌کنم.

آمبروسیو : متشکرم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر