بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
رگولاتور ونزوئلا اعلام کرد: پول این کشور بیش از ۹۹ درصد از ارزش خود را در مقابل دلار آمریکا از دست داده و شاخص بورس ونزوئلا هم به صورت غیر قابل کنترلی رو به افزایش است.
کد خبر : ۱۷۵۵۹۱
به گزارش بورس نیوز، بلومبرگ انگلیسی نوشت: در حال حاضر کاهش ارزش پول ملی ونزوئلا، بولیوار غیر قابل کنترل است و بورس این کشور هم در آستانه از هم گسیختن است. رگولاتورهای این کشور اعلام کردند که ارزش سهام باید در بورس ونزوئلا کاهش پیدا کند و رایانه های بورس دیگر توانایی مدیریت ارزش سر به فلک کشیده سهام های داخلی را ندارند؛ ضمن اینکه بولیوار هم در برابر دلار آمریکا طی چند سال اخیر بیش از ۹۹ درصد ارزش خود را از دست داده است.

بر همین اساس، شاخص بورس کاراکاس فقط در سال جاری میلادی تاکنون یکهزار و ۵۸۴ درصد جهش زده و این رقم برای سال ۲۰۱۶ میلادی ۳ هزار و ۸۸۴ درصد ثبت شده بود؛ این در حالی است که این رویه هیچ کمکی به افزایش اعتماد برای انجام فعالیت های اقتصادی در میان شرکت های ونزوئلایی نداشته است.

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، در مقابل، شرکت ها و افراد ونزوئلایی در حال انباشت سهام خود در بحبوحه سقوط پول این کشور و تورم ۴ رقمی ونزوئلا هستند. همچنین دولت ونزوئلا اعلام کرده بود که قصد دارد در ماه ژوئن پول این کشور را با ضریب ۱۰۰۰ « باز ارزش» دهد؛ اما فعالان بورس ونزوئلا باید زودتر عمل می کردند تا نسبت به ایجاد محدودیت های فنی جلوگیری می شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر