بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
معاون بین الملل و بازرگانی وزارت نفت اعلام کرد : حجم صادرات نفت بعد از برجام، از مرز ۱.۱۸ میلیون بشکه نفت در روز عبور کرده است.
کد خبر : ۱۷۵۶۴۰
به گزارش بورس نیوز، امیر حسین زمانی نیا در ششمین همایش تجاری و بانکی ایران - اروپا، اظهار داشت: در حالیکه قبل از اجرای برجام ۱.۴ میلیون بشکه ظرفیت صادراتی وجود داشت، بعد از اجرای برجام، حجم صادرات از ۱.۱۸ میلیون بشکه نیز عبور کرد.

وی در ادامه گفت : آمارها نشان می دهد در میدانهای مشترک غرب کارون با رشد ۴۰۰ درصدی برداشت منابع مواجه هستیم و در زمینه برداشت گاز نیز از ۲۸۵ میلیون متر مکعب به ۵۵۳ میلیون متر مکعب دست پیدا کرده ایم.

همچنین معاون بین الملل و بازرگانی وزارت نفت خبر داد : در سال ۹۷ تلاش داریم که صادرات گاز را به ۶۰ میلیون متر مکعب برسانیم و ۵ طرح پتروشیمی به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار را نیز عملیاتی کنیم.

وی در خصوص مدل جدید قراردادهای حوزه صنعت نفت نیز اظهار داشت: قراردادهای بزرگ بالادستی در زمینه صنعت نفت با مدل های جدید در حال اجرایی شدن است اما با فشارهای دولت آمریکا با روند بسیار کندی در حال پیشروی است.

زمانی نیا در ششمین همایش تجاری و بانکی ایران – اروپا اعلام کرد : در سال ۹۷ به میزان ۶ میلیارد دلار تامین منابع مالی برای شرکت ها، طرح های کوچک، نگه داشت و افزایش تولید داخل صورت می گیرد تا حمایت ها مناسبی از صنعت و تولید صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون بین الملل و بازرگانی وزارت نفت درباره آینده «برجام» گفت: تا زمانی که صادرات نفت بدون مشکل باشد و بازارهای نفت پذیرای نفت ایران باشند، عواید فروش نفت را براحتی دریافت کنیم، تامین مالی پروژه ها صورت بپذیرد، تجهیزات صنعت نفت از بازارهای جهانی خریداری شود و حمل و نقل کشتی و نفت کش ها دچار مشکل نشود از نظر صنعت نفت، برجام ادامه دارد و ما اهداف خود را با تلاش و سرعت بیشتری ادامه خواهیم داد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان گفت:

تشریح آخرین روند تکمیل خط لوله صادرات گاز از ایران

وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان گفت:

تشریح آخرین روند تکمیل خط لوله صادرات گاز از ایران

ارسال نظر