بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
شرکت نفتی سعودی 'آرامکو' در آستانه عرضه بخشی از سهام خود به بورس، اعضای هیات مدیره جدید خود از جمله « لین السن هانز» (Lynn Laverty Elsenhans) کارشناس برجسته نفتی آمریکایی را معرفی کرد.
کد خبر : ۱۷۵۶۸۷
به گزارش بورس نیوز، السن هانز که پیش از این رییس شورای اداری و مدیر اجرایی شرکت نفتی ساناکو آمریکا بود ، در سال 2008 از سوی مجله فوربس به عنوان یکی از زنان دارای نفوذ جهان معرفی شد.

وی به مدت 28 سال در شرکت «رویال داچ شل» معاون مدیر اجرایی صادرات را برعهده داشت واز سال 2012 تا 2017 میلادی عضو هیات مدیره شرکت نفتی بیکن هیوز آمریکا بود.

بر اساس بیانیه شرکت آرامکو، « محمد الجدعان» وزیر دارایی و «محمد التویجری» وزیر اقتصاد و برنامه ریزی عربستان هم از دیگر اعضایی هستند که بر اساس احکام جدید به هیات مدیره پیوستند.

«خالد الفالح» وزیر نفت عربستان رییس هیات مدیره و «امین الناصر» رییس اجرایی شرکت آرامکو هستند.

دولت سعودی پیشتر اعلام کرده بود که در سال 2018 میلادی، 5 درصد از سهام شرکت آرامکو را برای فروش در بورس های جهانی عرضه می کند.

در حالی که عربستان ارزش این شرکت را 2 هزار میلیارد دلار اعلام کرده و امیدوار است از محل فروش 5 درصد سهام آن دستکم 100 میلیارد دلار به دست آورد، کارشناسان بورس ارزش واقعی این شرکت را کمتر از یک هزار میلیارد دلار برآورد کرده اند.

دولت سعودی در چارچوب برنامه چشم انداز 2030 قرار است وابستگی کشور به درآمدهای نفتی را به صفر برساند به همین منظور تلاش می کند تا پول کافی برای اجرای طرحهایی زیربنایی خود را به دست آورد.

بر اساس گزارش ایرنا، یکی از دلایل دیگر فروش 5 درصد از سهام آرامکو، هزینه هایی است که به دلیل ماجراجویی در یمن و غرب آسیا به ویژه در سوریه به دولت سعودی تحمیل شده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر