بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
دلارهایی که به‌جای سرمایه‌گذاری، فراری می‌شوند؛

موج خروج دلار با التهابات ارزی/ بی‌اعتمادی مردم به آمارهای ساختگی دولت

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: عدم مدیریت دولت بر محیط کسب‌وکار باعث خروج فراوان ارز از کشور شد تا فضای سرمایه‌گذاری تشنه‌تر از همیشه باقی بماند.
کد خبر : ۱۷۵۸۱۴
حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با بورس‌ نیوز در خصوص نرخ ارز و تاثیرگذاری آن بر بازار گفت: اقتصاد کشور درحالی با هزارهزار میلیاردتومان نقدینگی دست‌وپنجه نرم می‌کند که این حجم نقدینگی در دستان قشر ۱۰ درصدی از ثروتمندان است.

وی ادامه داد: رانت‌های ارزی که ناشی از تلاطم و نابسامانی این بازار ایجاد شده امروز دامن‌گیر تمام اقتصاد کشور شد و تنها معدود افرادی ره چندساله را یک‌شبه طی کردند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از خروج ارز از کشور و تبعات آن بر اقتصاد تصریح کرد: متاسفانه سودهای بادآورده از بازار ارز نه‌تنها در محیط کسب‌وکار داخلی سرمایه‌گذاری نشد بلکه با تبدیل انبوه این نقدینگی به دلار، خروج دلار از کشور جایگزین سرمایه‌گذاری در بازار بورس و تولید شده است.

این نماینده مجلس به نقش دولت در بهبود اقتصاد اشاره داشت و تاکید کرد: دولت با مدیریت نرخ‌ارز به صورت شناور و نه دستوری، باید بی‌اعتمادی مردم نسبت به دولت و محیط کسب‌وکار را بازسازی کند چراکه همین عدم اطمینان باعث رشد نقدینگی و عدم سرمایه‌گذاری در بازار تولیدی و بازارسرمایه کشور شده است.

حاجی‌دلیگانی افزود: تا آمارها شفاف و صادقانه نباشد مردم به دولت اطمینان نخواهند کرد زیرا مسائل و حاشیه‌های اقتصادی به زندگی و سرمایه‌های مردم اثرات منفی بسیاری گذاشته است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر