بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس در گفت‌و‌گو با بورس نیوز مطرح کرد:

اثر خنثی دلار ۴۲۰۰تومانی بر سود پالایشی‌ها/ برگزاری مجمع «شبندر» در اواخر تیرماه

مدیر عامل پالایشگاه بندرعباس گفت: تک نرخی شدن ارز بر قیمت۴۲۰۰ تومانی دلار تاثیر چندانی بر سودآوری پالایشگاه‌ها نخواهد داشت.
کد خبر : ۱۷۵۸۳۸
هاشم نامور مدیر عامل پالایشگاه بندرعباس با بیان این مطلب به بورس نیوز گفت: قیمت نفت خام و فرآورده ها تابع یکدیگر است و به هر مقدار که دلار با افزایش قیمت مواجه شود به همان میزان روی قیمت نفت خام و فرآورده‌ها نیز تاثیر خواهد گذاشت.

نامور درباره زمان برگزاری مجمع پالایشگاه بندرعباس نیز گفت: مجمع شبندر در اواخر تیرماه برگزار خواهدشد.

وی در مورد میزان سود این پالایشگاه نیز گفت: با توجه به اینکه هنوز قیمت نفت خام و فرآورده ها قطعی نشده نمی توان در این زمینه اظهارنظر کرد.

نامور درخصوص بازگشت سهام ۷ پالایشگاه به دولت نیزگفت: قرار بر این است که سهم ۴۰ درصدی پالایشگاه ها در سهام عدالت به ۲۰درصد کاهش یابد که هنوز قطعی نشده است.

وی عرضه نفت خام در بورس انرژی را موجب شفافیت بیشتر در قیمت آن دانست.

نامور در مورد طرح های توسعه ای پالایشگاه بندرعباس نیز گفت: افزایش کیفیت و کمیت در دستور کار این پالایشگاه قرار گرفته که بر همین اساس با افزایش ۴ میلیون لیتری تولید بنزین در "شبندر" طرح های توسعه ای به منظور ارتقای کیفیت بنزین و نفت و گاز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل پالایشگاه بندرعباس افزود: با بهره برداری از طرح های توسعه ای در اواخر شهریور ماه کیفیت نفت، گاز و همچنین بنزین تولیدی پالایشگاه بندرعباس به یورو ۴ ارتقا خواهد یافت.

وی درباره تاثیر افزایش قیمت جهانی نفت بر سودآوری پالایشگاه بندرعباس نیز گفت: عوامل بسیاری بر افزایش قیمت نفت خام تاثیرگذار بوده ولی پالایشگاه ها نفت خام را بر اساس قیمت های جهانی و با ۵./. تخفیف نسبت به بازارهای بین المللی دریافت و با اینکومتر FOB نیز فراورده ها تحویل داده می‌شود  بنابراین سودآوری پالایشی ها با قیمت های جهانی نفت خام تناسب دارد و البته هزینه پالایش نفت خام نیز باید در نظر گرفته شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر