بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
نماینده مردم تهران در خانه ملت گفت: محیط کسب‌وکار کشور با کمبود نقدینگی و شفافیت مواجه بوده و نخستین بازار سرمایه‌ای کشور، بورس بوده که می‌تواند با تزریق همین دو عامل به اقتصاد ضمن اشتغال‌ زایی رتبه کشور را در فضای کسب‌وکار کاهش دهد.
کد خبر : ۱۷۵۸۳۹
بهروز نعمتی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با بورس‌ نیوز درخصوص اهمیت بورس در شرایط کنونی کشور گفت:  اغلب بنگاه‌های اقتصادی در محیط کسب‌وکار کشور با مشکلات تامین نقدینگی روبه‌رو هستند بنابراین باید بخشی از حجم انبوه نقدینگی کشور « یک تریلیون و 445 هزار میلیارد تومان » به سمت بازار بورس سوق داده شود.

وی ادامه داد: فضای کسب‌وکار در سال حمایت از کالای ایرانی نیاز به مردمی شدن داشته و بورس بهترین فضای حضور و سرمایه‌گذاری مردم در محیط کسب‌وکار است بنابراین دولت باید با هدایت حجم نقدینگی به فضای سرمایه‌گذاری در بورس، فضا را برای ورود مردم به این بازار آماده کند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت درخصوص میزان شفافیت بازار بورس نیز اشاره داشت و تصریح کرد: توسعه فرهنگ سهامداری از نیازهای بازار بوده و باید با تقویت شفافیت بورس درصدد حمایت و رفع مشکلات برآمد چراکه بهبود شرایط شفافیت بورس، مانع از بازاردلالی و سوداگری مانند سکه، دلار و ... می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه با تضامین مختلف می‌توان باعث افزایش ریسک‌پذیری بازار شد، تاکید کرد:  تقویت و حمایت دولت از محیط کسب‌وکار فواید مثبت فراوانی را دارد چراکه با بهبود فضای کسب‌‌وکار، سرمایه‌گذاران این فضا را موردذ تحلیل قرارداده و به راحتی وارد این فضا می‌شوند که تنها دولت باید از کسب‌وکار حمایت‌های واقعی و پشتیبانی اساسی را در دستور کار قرار دهد.

نعمتی با اشاره نقش هدایت نقدینگی های خرد به بورس در پشتیبانی از تولید، افزود: ورود سرمایه‌گذار داخلی و خارجی به بورس کشور می‌تواند نوید اشتغال‌زایی برای جوانان کشور را در بنگاه‌های تولیدی داشته باشد و از سوی دیگر متولیان بازارسرمایه نیز باید در برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای عمل کنند که مردم با سهولت و دانش مناسبی گام در بورس کشور بگذارند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر