بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
وزیر نفت در آیین گشایش بیست و سومین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی؛

نفت پیشران کار و اشتغال باشد نه تامین بودجه/ رشد ۵۰درصدی تولید بنزین تا پایان سال جاری

وزیر نفت در آیین گشایش بیست و سومین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی گفت: صنعت نفت نه تنها از حیث حصول درآمدهای نفتی و تزریق آن به بودجه، بلکه از نظر اشتغال‌زایی و ایجاد حرکت در اقتصاد نیز می تواند پیشران اقتصاد کشور باشد به شرطی که تقاضا ایجاد و منابع قابل اتکا برای سرمایه گذاری تامین شود.
کد خبر : ۱۷۵۹۰۱
به گزارش بورس‌نیوز، بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: صنعت نفت مي تواند به حق پيشران اقتصاد ايران باشد اگر همه كمك كنند، البته نه از منظر تزريق درآمدهاي نفتي به بودجه بلكه از طريق ايجاد كار و شغل و حركت‌هاي اقتصادي باید سهم خود را در اقتصاد به نمایش بگذارد.

وی افزود گازرساني به عنوان يك طرح موفق از اشتغال زایی در داخل بود كه طي ٤ سال كارنامه موفقي داشته است.

زنگنه ادامه داد: در اين طرح و طی ٤ سال به ١١ هزارو ٥٠٠ روستا و ١٠٧ شهر گازرساني شد که تمام اين طرح از طريق ساخت و كار داخل انجام شده است.

زنگنه افزود: باور من بر اين است كه بسته هاي قراردادي جديد كه اغلب ان با شركتهاي داخلي است، بيش از ٥٠ هزار شغل در كشور ايجاد كند.

وزیر نفت از ديگر اقدامات براي ايجاد تقاضاي كار در شركت‌هاي ايراني،را پیگیری ده قلم كالاي ايراني است.

وی با اشاره به قرارداد ٥٥٦ ميليون يورو براي ساخت لوله هاي سي ار اي گفت: همچنين ٥٥ فقره قرارداد با سازندگان داخلي براي ساخت برخي كالاها امضا کردیم.

وی خاطر نشان کرد: ما يك ضميمه جديد قراردادي تهيه کرديم كه ليست بلندي است كه شركتهايي كه در مناقصات برنده مي شوند بايد اين فهرست كالا را حتما از داخل تهيه كنند.

زنگنه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه شركتهاي دانش بنيان خاطر نشان کرد:قراردادهايي در بخش بالادستي و پايين دستي با اين شركتها امضا كرديم.

وی افزود: در قراردادهاي اي پي سي چندین اقدام براي حمايت از ايراني ها كرديم؛ در٣ قراردادي كه منعقد شده است پيش بيني ما اين است كه بيش از ٧٠ درصد كار از نظر ارزشي به شركتهاي داخلي سپرده شود.

وی با بیان این مطلب که توسعه پتروشيمي ها نیز در دستور كار است، گفت:بايد بگویم امسال سال درخشاني براي پارس جنوبي و بخش پالايش است.

زنگنه با اشاره به این مطلب که ميزان توليد بنزين كشور كه در سه ماهه اول سال ٩٦، ٦٢ ميليون ليتر در روز بود، در سه ماهه نخست امسال به ٧٧ ميليون ليتر خواهد رسيد، افزود:اين رقم در سه ماهه پاياني امسال به ٩٦ ميليون ليتر در روز خواهد رسيد.

زنگنه گفت : در زمينه قيمت نفت ايران همواره دنبال قيمت معقول براي آن بوده كه هم توليد كنندگان را تشويق به توليد كند و هم بازار جهاني را دچار بي ثباتي نكند.

وزیر نفت در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان کرد: البته تنش هاي مصنوعي در شرايط فعلي دچار افزايش قيمت نفت شده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر