بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
کارشناس بازارسرمایه گفت: تاثیرگذاری خروج آمریکا از برجام، تاثیرات منفی خود را بر بازارسرمایه گذاشته و در اثر این خروج، بازار شاهد ریزش چندانی نخواهد بود.
کد خبر : ۱۷۶۰۱۸
محمدرضا سرافراز یزدی، مدیرعامل کارگزاری آگاه درخصوص خروج آمریکا از برجام در گفت‌وگو با بورس‌ نیوز گفت: تحلیل‌گران بازار معتقدند که برجام تاثیرات منفی خود را بر بازار گذاشته و سهم‌ها به کف قیمتی خود رسیده‌اند و دیگر خروج آمریکا از برجام تاثیر و بحران جدی را بر بازارسرمایه نمی‌گذارد.

به گفته وی مدل خروج آمریکا و نحوه تصمیم‌گیری آنها شاید تاثیرات آتی را بر اقتصاد ایران داشته باشد زیرا احتمال تاثیر اروپا از آمریکا نیز وجود داشته اما برجام تاثیر خود را بر بازار گذاشته و دیگر بیش از 10درصد بازار ریزش نخواهد داشت.

کارشناس بازارسرمایه درخصوص ارائه راهکار تزریق پول تازه به بازارسرمایه نیز تصریح کرد: نوسانات شدید بازار طلا و ارز باعث شده که حجم نقدینگی کلان جامعه به سمت بازارهای فرعی هدایت شده و بازارسرمایه بی نصیب بماند.

وی افزود: از طرف دیگر سود بالای سپرده بانکی موجود در نظام بانکی عملا برخلاف سیاست‌های بانک‌مرکزی بوده که توسط هیچ بانکی نه تنها رعایت نمی‌شود بلکه نهادهای ناظر بانکی نیز به این موضوع ورود نمی‌کنند.

این کارشناس بازار با اشاره به اینکه بازارهای ریسکی بازده بالاتری را به نسبت بازارسرمایه دارند، تاکید کرد: شرکت‌های بورسی و نرخ فروش محصولات آنها باید به بازدهی و رشد مثبت در معاملات دست یابد، اما زیرساخت‌های این هدف از سوی دولت باید تعیین و اجرایی شود؛ از طرف دیگر نرخ دلار 4200 تومانی و بحث خروج آمریکا از برجام، تغییرات سیستماتیک فراوانی را به بازارسرمایه تحمیل کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نمادهای متوقف در بازار تعداد زیادی نبوده و تغییر اثربخش و عمده‌ای بر بازار ندارند اما بورس با  افزایش شفافیت می‌تواند چشم‌انداز سرمایه‌گذاری میان‌مدت و بلندمدت را ارائه کند که سرمایه‌گذاران با رشد مناسبی در این بازار همراه باشند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
مردم اتحاد داشته باشن و یه مقدار مسئولیت پذیر باشن نرن بیخود سکه و ارز بخرن هیچ اتفاق وحشتناک وخاصی بدون برجام نمیوفته فقط ادعای بهترین مردم در دنیا رو داریم.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۶
«در حالی که رژیم ثروت‌های ایران را به خارج از کشور می‌فرستد تا از یک طرف حساب بانکی آخوندها و سرداران سپاه را پر کند و از طرف دیگر هزینه‌ی جنگ‌های توسعه‌طلبانه رژیم در منطقه را تامین کند، مردم عادی در ایران از بحران شدید اقتصادی رنج می‌برند. همین باعث شده مردم در چند ماه اخیر تظاهرات گسترده‌ای در سرتاسر کشور برگزار کنند.»