بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
کارشناس بازار سرمایه با اشاره به روند صعودی شاخص کل؛

فرصت طلایی برای خرید سهم‌ها در کف تاریخی/خوشبینی بازار به برجام

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی معتقد است حرکت نقدینگی به سمت بازار سرمایه با فروکش کردن تب و تاب بازار طلا و کاهش قیمت سهام برخی شرکت ها فرصتی را برای خرید به وجود آورده که موجب سبزپوشی امروز بورس تهران شد.
کد خبر : ۱۷۶۰۶۱
سید جلال صادقی‌شریف با ارزیابی وضعیت امروز بازارسرمایه و سبزپوشی شاخص کل به بورس‌ نیوز گفت: شرایط بازار حکایت از خوشبینی فعالان به ماندن آمریکا در برجام دارد و از آنجایی که قیمت‌ها حتی از کف‌های تاریخی نیز پایین‌تر آمده سهامداران این موقعیت را فرصتی برای خرید می دانند.

وی عدم خروج ترامپ از برجام را نتیجه مذاکرات نخست وزیر انگلستان دانست و ادامه داد: آمریکا چاره‌ای جز پذیرش برجام نداشته چراکه این توافق یک اجماع جهانی بوده و 5+1 نیز این توافق را پذیرفته و برجام در حقیقت تنها تامین کننده منافع ما نبوده بلکه منافع تمام امضاءکنندگان این توافق خصوصا اروپا را تامین می‌کند.

صادقی‌شریف افزود: یکی از دلایل سبز پوشی بازارسرمایه که البته سابقه تاریخی دارد و در دهه 70 نیز رقم خورده در این نکته نهفته که با افزایش شدید نرخ ارز و متعاقب آن تلاش دولت برای کنترل این بازار و فروکش کردن تب‌وتاب آن، شاهد بازگشت نقدینگی به بازار‌سرمایه بوده‌ایم و حتی دلالان ارز در آن برهه زمانی در بورس حضوری فعال داشتند.

کارشناس بازارسرمایه گفت: با فروکش کردن تب‌وتاب بازار طلا و ارز و تحویل پیش‌فروش‌های سکه یک‌ماهه و یک‌هفته زودتر از موعد کاملا طبیعی بوده که نقدینگی به سمت بازارسرمایه هدایت شود ضمن آنکه دولت نیز باید اقداماتی برای جذابیت بیشتر بازار‌سرمایه و هدایت نقدینگی به سوی این بازار انجام دهد.

وی همچنین با اشاره به اینکه به‌جز برخی تک سهم‌ها که نسبت به تغییرات مثبت بازار واکنش منفی نشان می‌دهند، کلیت بازار مثبت بود، تصریح کرد: در شرایطی که بازار مثبت است، فعالان رغبتی به تک سهم‌ها نداشته و نقدینگی به سوی سهم‌های شاخص‌ساز و بنیادی حرکت کرده و تک سهم‌ها مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به قیمت های جهانی گفت: قیمت نفت و اکثر کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی با روند افزایشی مواجه بود که قیمت جهانی روی به 3040 دلار رسید.
صادقی همچنین در مورد خروج آمریکا از برجام گفت: بازار در پیشاپیش به خروج ترامپ از برجام واکنش منفی نشان داده، بنابراین طبق پیش‌بینی‌ها بازارسرمایه نهایتا پس از چند روز باردیگر به مدار خود بازخواهد گشت؛ از طرف دیگر طی 40 سال گذشته، رابطه اقتصادی با آمریکا در دستور کار اقتصاد کشور نبوده بنابراین خروج این کشور از برجام دیگر تاثیر چندانی بر بازارسرمایه نخواهد گذاشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ترامپ تنها به منظور امتیاز‌گیری این اظهارات را بیان کرده اما در مجموع نسبت به بازارسرمایه خوشبین هستیم چرا که ارزانترین کالا در شرایط فعلی سهام شرکت‌هاست.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر