بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
مهرآور با بیان اینکه P/Eهای کنونی بازار بسیار کاهش یافته گفت: قبل از برجام شرایط بورس روند نامساعدی را تجربه نکرده و با ارزیابی روند شاخص‌ و قیمت‌های آن دوره در می‌یابیم که اتفاقا بورس در شرایط کاملا مناسبی به‌سرمی‌برد.
کد خبر : ۱۷۶۰۷۱
حمید‌رضا مهرآور ، مدیر عامل کارگزاری بانک سامان با بررسی سناریوهای محتمل در مورد برجام و تاثیر آن بر بازار سرمایه  در گفتگو با بورس نیوز گفت: تجربه اقتصادی کشور، سناریوی برهم خوردن برجام را در دوره عدم حصول این توافق بدست آورده و شرایط به‌گونه‌ای نیست که بازارسرمایه پس از سخنان ترامپ دچار دگرگونی و نابودی شود.

وی ادامه داد: قبل از برجام شرایط بورس روند نامساعدی را تجربه نکرده و با ارزیابی روند شاخص‌ و قیمت‌های آن دوره در می‌یابیم که اتفاقا بورس در شرایط کاملا مناسبی به‌سرمی‌برده ضمن آنکه شاخص‌ها نیز مثبت بوده است.

مدیر عامل کارگزاری بانک سامان با فرض خروج ترامپ از برجام اظهار کرد: اروپا به‌خصوص فرانسه و آلمان تاکید بر اظهار پایبندی به برجام را اعلام کرده‌اند بنابراین نه‌تنها ایران شرکای اروپایی خود را از دست نمی‌دهد بلکه از این پس، مبنای معاملات خود را نیز تبدیل به یورو کرده است.

وی درباره باقی‌ماندن آمریکا در برجام نیز اشاره داشت و گفت: دومین سناریو برجام، احتمال آنکه ترامپ عاقلانه‌ وسنجیده عمل کند و شروطی متعادل و قابل پذیرش را مطرح سازد؛ از سوی دیگر این احتمال محتمل بوده که ترامپ شرایطی را مطرح سازد که از سوی جمهوری اسلامی ایران قابل پذیرش نباشد که در چنین شرایطی یک دوره زمانی تا خروج آمریکا از برجام وجود خواهد داشت.

مهرآور تصریح کرد: سوای همه این احتمالات ، بررسی‌ها حاکی از آن است که شرکت‌ها در نیمه دوم سال گذشته عملکرد بسیار خوبی را نسبت به گذشته نشان دادند ضمن آنکه با بررسی قیمت‌ها در بازار پی‌ خواهیم برد که P/Eهای کنونی بازار بسیار کاهش یافته و به راحتی می‌توان سهام بسیاری از شرکت‌ها را با  نسبت قیمت بر درآمدی 2و 3 مرتبه ای در بازار پیدا کرد چراکه روند تورمی اقتصاد  ایران یک روند نزولی و در محدوده 10درصدی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مسئولان منابع سرگردان جامعه و وجوه راکدی که به سمت بازار ارز، دلار ، طلا و مسکن رفته را به سمت بازارسرمایه سوق دهند ، اطمینان داریم که سال جاری برای بازار سرمایه، سال خوبی خواهد بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر