بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
کارشناس بازار سرمایه در بررسی خروج آمریکا از برجام گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

نقش اروپایی‌ها در قوام برجام/ بررسی‌ هزینه‌های ماندن اروپایی‌ها در برجام

کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر اروپایی‌ها پایبندی خود را در برجام حفظ کنند، در این شرایط فضای دو قطبی آمریکا و رژیم صهیونیستی در مقابل روسیه، چین و اروپا ایجاد خواهد شد که این مسئله در راستای منافع ایران بوده اما این همراهی اروپایی چندان بی‌هزینه نخواهد بود.
کد خبر : ۱۷۶۰۹۲
سیدرضا فاطمی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز درخصوص خروج آمریکا از برجام اظهارکرد: واکنش بازار به خروج آمریکا از برجام به موضع اروپایی نسبت به پایبندی آنها در دو حالت متصور است که نخست، کشورهای اروپایی به برجام متعهد باقی بمانند یا به‌دنبال تعهدات جدیدی از برجام باشند.

وی با اشاره به اینکه اگر اروپایی‌ها پایبندی خود را در برجام حفظ کنند، ادامه داد:  در این شرایط  فضای دو قطبی آمریکا و رژیم صهیونیستی در مقابل روسیه، چین و اروپا ایستاده‌اند که این مسئله در راستای منافع ایران بوده اما این همراهی اروپایی در کنار ایران برای ما نیز چندان بی‌هزینه نخواهد بود.

فاطمی گفت:  در شرایطی که اروپایی‌ها نیز در مسیر خروج آمریکایی‌ها از برجام گام بردارند و نسبت به تعهدات خود پایبند نباشند در عمل باعث افزایش هزینه‌های برجام برای ایران شده و دیگر باقی ماندن در برجام توجیهی برای ایران نخواهد داشت.

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به قانون نانوشته در این بازار افزود:  بر اساس این قانون، شفافیت و تعیین تکلیف یک مسئله در نهایتا به نفع بازار تمام می‌شود   اما در مقابل آن، ابهام امری فرسایشی در این خصوص بوده و در نهایت تعیین تکلیف برجام برای اهالی بازارسرمایه یک اقدام مثبت تلقی می‌شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر