بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
عضو هیات رئیسه اتحادیه فروشندگان طلا گفت: اگرچه شب گذشته پس از خروج آمریکا از برجام برای ساعاتی بازار طلا با نوسانات قیمت مواجه شد اما در حال حاضر شرایط با روز گذشته تفاوت چندانی ندارد و شوک قیمتی به طلا وارد نشده است. همچنین پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده افزایش قیمت نداشته باشیم.
کد خبر : ۱۷۶۱۲۴
به گزارش بورس نیوز، محمد کشتی‌آرای اظهار کرد: شب گذشته پس از خروج آمریکا از برجام برای مدتی قیمت طلا به ویژه در فضای مجازی نوساناتی داشت و نوعی شوک قیمتی مشاهده شد اما از صبح امروز این التهابات برطرف شده و فضا به سمت دیروز می‌رود.

وی با بیان اینکه تا این ساعت قیمت طلا با روز گذشته اختلاف چندانی ندارد، گفت: البته هنوز داد و ستدهای بازار آغاز نشده است.

کشتی‌آرای همچنین به پیش‌بینی‌هایی که مبنی بر تاثیر بازار طلا از وضعیت برجام وجود داشت، اشاره کرد و افزود: فعلا بازار طلا در شرایط عادی است و حتی پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای آینده با نوعی ثبات قیمت مواجه شویم و قیمت‌ها بالاتر از حد فعلی نرود.

عضو هیات رئیسه اتحادیه فروشندگان طلا گفت: بی‌شک تحویل سکه‌های پیش‌فروش شده نیز عاملی مثبت در کنترل بازار و کاهش قیمت‌ها خواهد بود.

وی در پاسخ به این سئوال که کاهش قیمت طلای جهانی تاثیر خاصی در بازار ایران نداشته نیز توضیح داد: این کاهش قیمت آنگونه نیست که تاثیر خاصی روی بازار داشته باشد اما برای مشخص شدن سمت و سوی دقیق بازار طلا نیاز به گذشت چند ساعت زمان وجود دارد تا داد و ستدهای بازار آغاز شود.

 بر اساس گزارش ایسنا، امروز (چهارشنبه) اولین روز توزیع سکه‌های پیش فروش شده است. با اینکه ثبت نام سکه‌های با سررسید یک‌ماهه از ۲۶ فروردین شروع شد و تا یک هفته دیگه زمان سررسید آن است، اما قرار شد تا حدود یک هفته زودتر توزیع شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر