بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
عضو شورای عالی بورس در گفت‌و‌گو با بورس نیوز مطرح کرد؛

تاسیس بانک دولتی اروپایی راهکاری علیه تحریم برجام/ ارزیابی تاب‌آوری اعضای ۵+۱

عضو شورای عالی بورس معتقد است اروپایی‌ها برای مقاومت در مقابل خروج آمریکا از برجام، باید همانند چین درصدد تاسیس بانک دولتی باشند.
کد خبر : ۱۷۶۱۵۵
حسین عبده تبریزی درگفت‌وگو با بورس‌ نیوز درخصوص بدعهدی آمریکا در برجام تاکید کرد: از ابتدای شکل‌گیری جمهوری اسلامی، ایالات متحده با تحریم ایران باعث کاهش مبادلات دوطرفه شد بنابراین چنانچه آمریکا اقدام به خروج نرم از برجام می‌کرد به طور طبیعی مشکل خاصی به وجود نمی آمد.

وی با اشاره به اینکه این کشور گزینه خروج سخت را از برجام انتخاب کرده  ادامه داد: آمریکا قصد دارد که خارج از مرزهای خود و از طریق تحت‌الشعاع قراردادن مناسبات تجاری ایران فشار و تحریم اقتصادی را بیشتر کند.

عبده تبریزی افزود: با توجه به این اتفاق، باید منتظر بود و دید که اروپایی‌ها در مقابل این نوع خروج مقاومتی می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین راهکار مقابله اروپایی‌ها برای ادامه‌دار شدن تجارت با ایران و دورزدن تحریم‌های جدید پولی و مالی آمریکا علیه ایران، تاسیس بانکی دولتی و انجام ارتباطات بانکی از طریق آن است.

وی با اشاره به تجربه کشور چین در این مسئله گفت: در آن صورت دیگر بانک‌ها یا شرکت ها آسیب نمی‌بینند چرا که یک بانک دولتی آمریکا را بلاک می‌کند بنابراین باید منتظر ماند و واکنش عملی اروپاییها را دید.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
به جاي اين راهكارها بهتر نيست قبول پيشنهاد گفتگوي مستقيم با آمريكا رو كه ميتونه كم كم به صلح بي انجامد رو در دستور كار قرار بديم ، والا با گفتگو خيلي بهتر ميشه به نتيجه رسيد تا داد و بيداد و قشون كشي ، دنيا هم در جريان قرار ميگيره و تلاش ايران رو براي صلح درك خواهد كرد فوق فوقش اينكه از گفتگو اگر به نتيجه نرسيد اونوقت بفكر اين مسائل باشيم، ميدونم اينجا حرف من به گوش كسي نميرسه اما گفتم شايد يكنفر پيدا شد و بفكر آينده ايران و مردم مظلوم باشه