بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
رئیس اتحادیه نایلون و پلاستیک با گلایه از گران شدن بهای مواد اولیه پلاستیک گفت: قیمت مواد اولیه نایلون و پلاستیک از ابتدای سال ۹۷ تاکنون به دلیل افزایش نرخ ارز افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۷۶۲۰۰
به گزارش بورس نیوز، رحیم مقیمی اصل افزود: طبق بررسی های اتحادیه ، به دلیل افزایش بهای مواد اولیه نایلون و پلاستیک از سوی پتروشیمی، حدود ۷۰ درصد کارخانه های تولیدکننده نایلون و پلاستیک هنوز نتوانسته اند فعالیت خود را در سال جاری از سر بگیرند که این مسئله در سال حمایت از کالای ایرانی زیبنده نیست.

وی ادامه داد: در اسفندماه سال ۹۶ قیمت هرکیلوگرم مواد اولیه مبلغ ۴۱ هزار ریال بود اما اکنون تولیدکننده باید به ازای خرید هر کیلوگرم مواد اولیه مبلغی حدود ۷۰ هزار ریال آن هم به صورت محدود از پتروشیمی تهیه کند. مقیمی اصل تاکید کرد: با ادامه این روند در نیمه دوم سال جاری تولید ما به کمتر از نصف خواهد رسید و بسیاری از کارخانه ها تعطیل و کارگران آن بیکار خواهند شد .

رئیس اتحادیه نایلون و پلاستیک تهران اظهار کرد: تنظیم بازار مساله بسیار مهمی است که در حال حاضر نظارتی بر عملکرد پتروشیمی ها صورت نمی گیرد و در زمان پیک کاری اتحادیه نایلون و پلاستیک مانند ماه های رمضان، محرم و صفر شرکت های پتروشیمی قیمت ها را افزایش داده و عرضه را محدود می کنند که منجر به بالا رفتن قیمت تمام شده محصولات نهایی می شود .

به گزارش پایگاه اتاق اصناف ایران،
پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران http://otaghasnafeiran.ir/asnafnews/1397/32465/
پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایرانhttp://otaghasnafeiran.ir/asnafnews/1397/32465/
پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایرانhttp://otaghasnafeiran.ir/asnafnews/1397/32465/
مقیمی تاکید کرد: از سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان می خواهیم با جدیت بیشتری وضعیت تنظیم بازار را دنبال کنند و نظارت بیشتری بر عملکرد پتروشیمی‌ها داشته باشند ضمن اینکه از کارشناسان اتحادیه های ذیربط در تنظیم بازار مشورت بگیرند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
رئیس اتاق اصناف فیروزکوه:

تشکیل اتاق فکر در اتاق اصناف ایران

رئیس اتاق اصناف فیروزکوه:

تشکیل اتاق فکر در اتاق اصناف ایران

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
پتروشیمی ها عامل رانت خواری در بازار ارز بودند