بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
وزیر نفت درباره تصمیم توتال برای ترک احتمالی فاز 11 پارس جنوبی به علت خروج آمریکا از برجام گفت : توتال هنوز چیزی در این باره اعلام نکرده است.
کد خبر : ۱۷۶۲۶۲
به گزارش بورس نیوز، بیژن زنگنه امروز (یکشنبه) در حاشیه دیدار با رشید مردوف وزیر امورخارجه ترکمنستان در پاسخ به سوال دیگری درباره شکایت از ترکمنستان به دیوان داوری به علت قطع صادرات گاز اظهار داشت: قرار است از طریق مذاکرات این مسائل اختلافی را حل کنیم.
وی در جمع خبرنگاران درباره جزییات مذاکرات با وزیر امورخارجه ترکمنستان گفت: مذاکرات مثبتی درباره همکاری های نفتی و گازی انجام شد.

وزیر نفت کشورمان ادامه داد: قرار است همکاری های خود را با توجه به نظر مثبتی که رئیسان جمهوری 2 کشور دارند، ادامه دهیم.

زنگنه ادامه داد: امروز نیز کارشناسان 2 کشور به مذاکرات خود ادامه می دهند تا روابط در همه زمینه ها توسعه یابد.

وی گفت: از ابتدای امسال اجازه دادیم که ترکمنستان گاز خود را از طریق ایران به جمهوری آذربایجان سواپ کند.

وزیر نفت کشورمان اضافه کرد: درباره سایر مسائل و توسعه روابط نیز اعلام آمادگی کرده ایم.

شامگاه هجدهم اردیبهشت ماه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با وجود مخالفت های جهانی با هرگونه تصمیم یکجانبه، از توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 خارج شد که این کار تنها برای سران رژیم صهیونیستی و سعودی خوشایند بود.

پس از این اقدام غیرقانونی آمریکا، اتحادیه اروپا به همراه دیگر امضا کنندگان توافق برجام یعنی روسیه، چین، فرانسه، آلمان و انگلیس دور تازه ای از رایزنی ها برای حفظ این توافق بین المللی را آغاز کرده است؛ فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرده که اتحادیه اروپا به برجام پایبند می ماند.

رهبر انقلاب اسلامی هفته گذشته در دیدار با فرهنگیان از دولت خواستند تضمین های قطعی برای حفظ منافع ایران در توافق هسته ای را از طرف های اروپایی دریافت کنند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بر مبنای دستور العمل حسن روحانی رئیس جمهوری، به منظور رایزنی و تبادل نظر با اروپا و دیگر طرف‌های برجام و بررسی امکان تداوم برجام در صورت تضمین منافع ملت ایران، از شنبه شب سفر فشرده‌ای را به چین، روسیه و بلژیک آغاز کرد و در ایستگاه اول امروز یکشنبه با مقامات چینی دیدار و گفت‌ و گو خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، ظریف پس از پکن برای رایزنی با مقامات روسی راهی مسکو می‌شود و روز سه‌ شنبه با حضور در بروکسل در نشستی با حضور وزیران خارجه تروئیکای اروپایی شامل فرانسه، آلمان و انگلیس و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شرکت می‌کند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان گفت:

تشریح آخرین روند تکمیل خط لوله صادرات گاز از ایران

وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان گفت:

تشریح آخرین روند تکمیل خط لوله صادرات گاز از ایران

ارسال نظر