بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
تحلیلگران موسسه سرمایه‌گذاری «اس‌آی‌ای» بر این باورند که قیمت طلا در شرایط کنونی بین ۱۳۰۰ تا ۱۳۶۰ دلار در هر اونس تثبیت شده است.
کد خبر : ۱۷۶۳۵۲
به گزارش بورس نیوز، تحلیلگران اقتصادی موسسه سرمایه ‌ذاری "اس آی ای” تاکید کردند: قیمت طلا در شرایط فعلی در محدوده ۱۳۰۰ تا ۱۳۶۰ دلاری گرفتار شده است و برای تغییر این روند، بازار طلا نیازمند یک سورپرایز بزرگ است تا بتواند قیمت این فلز گرانبها را از محدوده فعلی خارج کند.

بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین‌المللی از درجا زدن قیمت طلا در محدوده ۱۳۰۰ تا ۱۳۶۰ دلاری خسته شده‌اند و به نظر می‌رسد تنها یک سورپرایز بزرگ قدرت کافی را برای تغییر دادن این روند خواهد داشت.

به اعتقاد کارشناسان این موسسه سرمایه‌گذاری تحولات مربوط به ایران و کره شمالی به تنهایی قادر نخواهد بود تا روند کنونی قیمت طلا را تغییر دهد. ریسک‌های سیاسی مربوط به ایران و کره شمالی به اندازه کافی قدرت ندارد تا مسیر قیمت طلا را به طور چشمگیری تغییر دهد.

به نظر می‌رسد یکی از مهمترین عواملی که می‌تواند تاثیر مهمی بر بازار طلا داشته باشد، اصلاح و کاهش ارزش سهام در بازارهای بین المللی خواهد بود. علاوه بر این، نوسانات شدید ارزش دلار و نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا نیز عوامل مهم دیگر به شمار می‌روند.

به گزارش سایت طلا، بی شک تحولات خاورمیانه به خصوص تصمیم آمریکا برای لغو توافق هسته‌ای ایران نیز در تعیین قیمت طلا بی تأثیر نخواهد بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس اتاق مشترک ایران و کره مطرح کرد:

تعریف سازوکار برای دریافت پول نفت ایران از کره جنوبی

رئیس اتاق مشترک ایران و کره مطرح کرد:

تعریف سازوکار برای دریافت پول نفت ایران از کره جنوبی

ارسال نظر