بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
پیگیری های بورس نیوز در چند روز گذشته حکایت از تخلفات برخی تعاونی ها درعرضه محصولات پلیمری به تولید کننده ها داشت.
کد خبر : ۱۷۶۶۱۹
به گزارش بورس نیوز، گفت‌وگو با فعالان این صنف حکایت از آن داشت که خواسته آنان برخورد موردی با تعاونی های متخلف بوده و توقف کلی عرضه مواد پلیمری به همه این تعاونی ها را به صلاح نمی دانند.

 در حالی که طی این چند روز تعدادی از فعالان این صنف نارضایتی خود را از این قضیه اعلام کرده بودند، امروز حامد سلطانی‌نژاد مدیرعامل بورس کالای گفت: طی ماه‌های اخیر در بررسی فعالیت تعاونی‌ها مشاهده شده که برخی از آنها در دو حوزه «قیمت» و «نحوه توزیع» محصولات به اعضای خود، تخلفاتی داشتند که برای این تعاونی‌های متخلف، محدودیت‌هایی در روند خرید محصول از بورس کالا اعمال شده است.

بیوک صحاف امین، رییس هیات مدیره انجمن ملی پلاستیک ایران در این خصوص به بورس‌ نیوز گفت: در گذشته ، تعاونی‌ها مواد اولیه‌ای را که از پتروشیمی‌ها دریافت می‌کردند و در حالی که این مواد باید دراختیارتولید کننده ها قرار می گرفت، این مواد تولیدی به تعدادی از تولید کننده تحویل نشده و مشخص نیست 500-400 تن مواد تحویلی از پتروشیمی ها به تعاونی ها کجا مصرف شده است.

صحاف ادامه داد: بورس کالا به همین دلیل عرضه مواد پلیمیری از طریق تعاونی ها را محدود کرده است و چنانچه این تعاونی ها با ارائه مدارک در خصوص نحوه مصرف سهیمه دریافتی توضیح دهند، مشکلی وجود ندارد ولی عدم ارائه مدارک کافی و آمار فروش از سوی برخی تعاونی ها به سازمان های کنترلی به منظورردگیری چگونگی مصرف مواد خریداری شده، عرضه مواد پلیمری را با محدودیت مواجه کرد.

صحاف همچنین افزود: اگر تعاونی ها مواد را تحویل و به تولید کننده بدهند مشکلی وجود نخواهد داشت و بودن آنها در این چرخه مفید است چرا که واحدهای کوچک نمی توانند چندین تن مواد مورد نیازخود را به دلیل بالا بودن هزینه حمل و نقل از بنادر به واحدهای خود منتقل کنند.
مشاورارشد انجمن پلاستیک نیزدر گفت‌وگو با بورس نیوز جلوگیری از فروش محصولات پلیمری به تعاونی‌ها را اقدام مناسبی ندانست و تاکید داشت چنانچه تخلفی از هر تعاونی رخ داد باید به صورت موردی با آن برخورد لازم صورت گیرد.

عباسعلی متوسلیان با تأکید بر نادرستی این تصمیم بیان کرد: رسالت تعاونی‌ها تأمین مواد اولیه اعضا بوده و اگر تعاونی به‌عنوان طرف تقاضا، در انجام وظایف خود خللی داشته باشد، بورس باید فعالیت همان تعاونی را بر اساس مستندات و مطابق با موازین قانونی، متوقف کند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات رئیسه فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس گفت:

نقش اساسی و کلیدی بنادر در امین منابع موردنیاز کشور

عضو هیات رئیسه فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس گفت:

نقش اساسی و کلیدی بنادر در امین منابع موردنیاز کشور

ارسال نظر