بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
قیمت پایه سهام دولت در شرکت‌های عمران و مسکن سازان ایران، بیمه اتکایی امین و بیمه البرز مورد تصویب هیات واگذاری قرار گرفت.
کد خبر : ۱۷۶۶۲۴
به گزارش بورس نیوز، سیصد و چهل و یکمین جلسه هیات واگذاری با حضور تمامی اعضا در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد. در ابتدای این جلسه سازمان خصوصی سازی به عنوان دبیرخانه هیات واگذاری حسب تاکیدات قبل هیات نسبت به ارائه گزارش عملکرد سازمان خصوصی سازی در سال ۱۳۹۶ اقدام کرد.

بر اساس این گزارش عملکرد، ارزش قیمت گذاری های مصوب از سوی هیات واگذاری در سال ۱۳۹۶ در مقایسه چهار سال گذشته فزونی داشته و بالغ بر حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان اعلام شد که از تمامی سنوات سه سال قبل بالاتر بوده است.

همچنین ارزش بنگاه‌های آگهی و عرضه شده از این میزان قیمت‌گذاری، حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده و مجموع بنگاه‌های واگذار شده نیز به مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

بر اساس این گزارش مجموع بنگاه‌های مصوب سال ۱۳۹۶ شامل ۴۰۴ مورد بوده که از این تعداد ۱۴ درصد بنگاه‌ها شامل ۵۶ مورد منجر به فروش، ۷ مورد انحلال، ۲۴ مورد خروج از لیست و ۳۱۷ مورد نیز به سال ۱۳۹۷ منتقل شده است.

همچنین در این گزارش عنوان شد در دولت دوازدهم تمامی واگذاری‌ها مشتمل بر ۱۰۰ درصد کل واگذاری‌ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است، در حالی که این میزان در قبل از دولت یازدهم فقط ۱۸ درصد مجموع واگذاری‌ها بوده است و در دولت یازدهم این نسبت به ۶۷ درصد رسیده است. مجموع این ارقام نشانگر توجه ویژه دولت یازدهم و دوازدهم به خصوصی سازی واقعی است.

بر این اساس اعلام شد در سال ۱۳۹۶ در تداوم شیوه سنوات گذشته در دولت یازدهم و دوازدهم هیچگونه رد دیون به مفهوم انتقال مستقیم سهام متعلق به دولت به متقاضیان و طلبکاران یا اشخاص شبه دولتی انجام نشده است.

سازمان خصوصی سازی در این جلسه نیز گزارشی از میزان پیشرفت طرح ساماندهی سهام عدالت به هیات واگذاری ارائه کرد. سپس فهرست واگذاری‌های وزارت نیرو و جهاد کشاورزی برای درج در واگذاری‌های سال ۹۷ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر این اساس تصمیمات لازم برای فهرست موارد مشمول واگذاری این دو وزارتخانه مورد تصمیم واقع و مقرر شد در بخش آب و آبفا کشور کمیته ای با مسئولیت وزارت نیرو عهده دار طراحی جهت آماده سازی و ایجاد ساختارهای لازم به منظور واگذاری بنگاه‌های این بخش شود.

در حوزه وزارت جهاد کشاورزی نیز مقرر شد سیلوهای وابسته به شرکت‌های بازرگانی دولتی به صورت جدای از شرکت‌های غله مناطق کشور واگذار شود و واگذاری آنها با اولویت سیلوهای منفک از شرکت‌های غله آغاز شود.

همچنین در این جلسه قیمت پایه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مصوب شد و مقرر شد تا حداکثر پایان تیرماه آگهی شود.

پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، در ادامه جلسه نیز قیمت پایه سهام دولت در شرکتهای عمران و مسکن سازان ایران و بیمه اتکایی امین و بیمه البرز مورد تصویب قرار گرفت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر