بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

دلیل رخوت بورس و فرار سرمایه‌گذار/ سبزپوشی نماگرها حاصل ثبات بازار نبود

کارشناس بازارسرمایه گفت: در شرایط که ثبات اقتصادی و سیاسی کشور به حاشیه رفته نمی‌توان انتظار داشت که جذب سرمایه‌گذار، ورود شرکت‌های بزرگ به بورس یا عرضه‌های اولیه بتواند گره‌ای از مشکلات باز کند.
کد خبر : ۱۷۶۶۴۷
محمد علی احمدزاده اصل کارشناس بازار سرمایه درخصوص مثلث «نفت، دلار و خودرو» در بازارسرمایه و عدم جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید به خبرنگار بورس‌ نیوز گفت: آغاز روند جذب سرمایه‌گذار در بازارسرمایه در محیط کسب‌وکار با ثبات نسبی امکان‌پذیر بوده و در شرایطی که اقتصاد درگیر بحران‌هایی همچون رکود در تولید، عدم ورود سرمایه‌گذار به بخش‌های صنعتی و برجام شده، روند ورود سرمایه‌گذار نیز با مشکلات عدیده روبه‌رو کرده می‌شود.

وی ادامه داد: در شرایطی که محیط کسب‌وکار توام با ثبات اقتصادی نباشد،طبیعتا استفاده از ابزارهای جذب سرمایه‌گذار در تمامی بازارهای تولیدی و سرمایه‌گذاری کشور نیز مزیت‌های خود را از دست می‌دهند.

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران وارد محیط‌های پُرریسک نخواهند شد، تاکید کرد: در شرایط که ثبات اقتصادی و سیاسی کشور به حاشیه رفته نمی‌توان انتظار داشت که جذب سرمایه‌گذار، ورود شرکت‌های بزرگ به بورس یا عرضه‌های اولیه بتواند گره‌ای از مشکلات باز کند.
احمدزاده اصل همچنین نسبت به شرایط روز بازارسرمایه گفت: بازارسرمایه به صورت حمایتی اداره می‌شود و بازار بیشتر جنبه انفعالی به خود گرفته است.

وی اضافه کرد: علارغم آنکه شاخص‌های تابلوی بورس طی چند روز گذشته سبزپوش بوده، آثار همان سیاست‌های حمایتی بوده و اتفاق خاصی در بازار سرمایه کشور رقم نخورده است.

وی با اشاره به ورود سرمایه مردمی به بازارسرمایه نیز تاکید کرد: ریسک موجود در بازارسرمایه و افزایش بازارهای سودده فرعی در اقتصاد کشور باعث شده در فضای نامساعد و بی‌ثبات اقتصادی، مردم ریسک ورود به بازار سرمایه را نپذیرند و بیشتر به فکر بازارهای سودده با میانگین زمانی پایین باشند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر