بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: وزیرامورخارجه پیشین آمریکا بدون اشاره به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای تاکید کرد آمریکا نمی تواند به جهان پشت کند.
کد خبر : ۱۷۶۶۵۳
به گزارش بورس نیوز، جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا روز یکشنبه طی مراسمی در دانشگاه نیویورک در ابوظبی در حالی که از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد می کرد، اشاره‌ای به تصمیم اخیر وی برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران که کری در حصول آن نقش کلیدی داشت، نکرد.

وی در سخنانش تاکید کرد: گفتمان واقعی مدنی در سراسر جهان در معرض تهدید قرار دارد.به ویژه در کشور من سیاست‌هایمان به اتهام‌زنی و بمب‌گذاری تبدیل شده است. با توجه به شرایطی که امروز در جهان وجود دارد، آمریکا نیازمند ایجاد مشارکت است و نمی تواند به جهان پشت کند.

به گزارش آسوشیتدپرس به نظر می آید صحبت نکردن جان کری در مورد توافق هسته‌ای و خروج آمریکا از آن به دلیل موضع میزبانانش در پایتخت امارات متحده عربی بوده است که از همان ابتدا مخالف توافق هسته‌ای بودند و تاکید داشتند که این توافق به میزان کافی قدرت ایران در خاورمیانه را محدود نمی کند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز هشتم ماه مه پس از بارها تهدید به کنارگذاشتن توافق هسته‌ای ایران و قدرتهای جهانی سرانجام خروج خوداز این توافق را اعلام کرد و گفت که تحریم‌ها علیه تهران را باز می گرداند.

این اقدام با مخالفت و انتقاد شدید بسیاری از مقامات پیشین آمریکا از جمله باراک اوباما، رئیس‌جمهور و جان کری وزیر امور خارجه وی مواجه شد.آنها تاکید داشتند که این کار به اعتبار آمریکا و جایگاه دیپلماسی جهانی آسیب می زند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، همچنین دیگر طرفهای توافق هسته‌ای یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان به علاوه روسیه و چین ضمن ابراز تاسف نسبت به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای بر ادامه پایبندی خود به این توافق تاکید کرده‌اند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر