بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
فردا صورت می‌پذیرد؛

راه‌اندازی بازار آتی طلای سرخ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از راه‌اندازی بازار آتی طلای سرخ خبر داد و گفت: مشکلات دیرینه و ساختاری در بخش کشاورزی کشور موجب شده تا مسئولان در اندیشه بکارگیری از ابزار‌های نوین و الگوبرداری از کشور‌های توسعه یافته دنیا باشند.
کد خبر : ۱۷۶۷۲۰
به گزارش بورس نیوز، حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع گفت: عرضه زعفران در بورس‌کالا جزو اصلی‌ترین مباحث سال گذشته بوده و فردا شاهد آغاز معاملات آتی زعفران در بورس‌کالا خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه تولید زعفران ایران رتبه نخست جهانی دارد، ادامه داد: حجم تولید بالای زعفران در کشور موجب قیمت‌گذاری و حفظ ارزش‌افزوده این بازار به نفع زعفران‌کاران داخلی نبوده و تاکنون پاداش و سود مناسبی نیز به بخش تولیدی نرسیده است.

نماینده مردم در خانه ملت افزود: عرضه زعفران در بورس کالا، چندین مزیت بزرگ را دربر خواهد داشت که ابتدا کشاورزان از قیمت‌های واقعی این محصولات مطلع می‌شود و سپس شفافیت قیمت در بورس‌کالا موجب کاهش یا حذف واسطه‌ها در روند خرید ارزان قیمت این محصول از کشاورز شده بنابراین انعکاس قیمت‌های داخلی که براساس مکانیسم عرضه و تقاضا کشف می‌شود در بازار‌های جهانی و ارزآوری بیشتر این محصول برای کشور از جمله این مزایا به شمار می‌روند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر