بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
حسین ایزدی کارشناس بازارسرمایه با ارزیابی معاملات بازار گفت: تداخل مباحث سیاسی به اقتصاد کشور باعث شده تا میزان سرمایه‌گذاری‌ها با کاهش شدیدی مواجه شود چراکه جریان سیاسی مانع محکمی در مقابل اقتصادمان است.
کد خبر : ۱۷۶۸۵۶
وی با تشریح این موضوع به خبرنگار بورس نیوز ادامه داد: شرکت‌های تولیدی نیازمند فضای با ثبات برای برنامه‌ریزی آینده کاری خود هستند اما شرایط سیاسی نظیر برجام، نرخ ارز، ارتباطات مالی بین‌المللی و غیره عملا باعث کند شدن رویه سرمایه‌گذاری در اقتصاد داخلی شده است.
ایزدی اظهارکرد: رخوت در فضای اقتصادی مسئله سرمایه‌گذاری و تبادلات پولی را در حاله‌ای از ابهام قرار داده  و همین موضوع سبب شده تا بازار از شرایط آرمانی خود دور شود.

مدیرعامل سابق اطمینان‌سهم افزود: طی یک ماه گذشته تابلوی معاملات بازارسرمایه حاکی از آن بوده که طی چند روز یک صنعت با نوساناتی روبه‌رو می‌شود اما این نوسانات همراه با رشد پایدار نبوده و بیشتر شبیه به حرکت‌های هیجانی است چراکه شاهد جذب سرمایه‌ای در بازار نبوده‌ایم.

ایزدی با تاکید بر آنکه بازارسرمایه نیازمند پایداری و ثبات است، تصریح کرد: بازارسرمایه در چنین شرایطی توانایی جذب نقدینگی و پول مردمی را نداشته و مردم بیشتر به سمت دیگر ابزارهای سرمایه‌گذاری مانند اوراق خزانه اسلامی یا بازارهای فرعی می‌روند.

کارشناس بازارسرمایه درخصوص تاثیرگذاری ادامه فعالیت‌های بین‌المللی اقتصاد در حیطه برجام نیز گفت: باید در توافقات جدید مشخص شود که آیا تعامل با اروپایی‌ها منجر به مراودات بانکی خواهد شد یا باردیگر آمریکا با مداخله در امور اقتصادی ایران با دیگر کشورها سنگ‌اندازی می‌کنند؛ صنایع صادراتی کشور باید از آینده تعاملات اقتصادی خود بیمناک هستند چراکه نمی‌توانند نسبت به مراودات جدید دوطرفه یا بازگشت پول فروش محصولات خود خوشبین باشند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر