بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
امروز سهم‌های کوچک مانند قندی‌ها توانستند در فضایی ابهام و تردید رشد داشته باشند.همچنین زمزمه شائبه نکول در سررسید اوراق تبعی ناشرانی همچون مخابرات نگرانی‌هایی را برای بازار بدهی ایجاد کرد.
کد خبر : ۱۷۶۹۰۲
به گزارش بورس نیوز،  بورس تهران امروز بعد از حدود دو هفته شاهد کاهش قیمت سهم‌ها بود، اما سهم‌های کوچکی مانند قندی‌ها توانستند در فضایی ابهام و تردید رشد داشته باشند.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 6 خرداد ماه 97 با کاهش 168 واحدی روی رقم 95 هزار و 626 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 10 واحدی عدد 17 هزار و 361 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 103 واحدی به رقم  104 هزار و 546 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 41  واحدی به رقم 68 هزار و 389 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 774 واحدی عدد  201 هزار و 169 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 3 واحدی روی رقم یک هزار و 107 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های معدنی و صنعتی چادرملو با 48 واحد ، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با 43 واحد و تاپیکو با 27 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندر عباس با 107واحد، پتروشیمی جم با 61 واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با 52 کاهش  بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 231 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد  سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 60 هزار و 503 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال، گروه صنعتی سپاهان، حق تقدم خرید سهام صنایع خاک چینی ایران، لیزینگ صنعت و معدن، ملی سرب و روی ایران، سایپا دیزل، بانک گردشگری،‌پتروشیمی خراسان، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، پارس الکتریک، پارس مینو، صنایع کاغذسازی کاوه و حق تقدم خرید سهام آن، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، صنایع پتروشیمی دهدشت، گروه صنعتی بوتان،  همکاران سیستم، حق تقدم استفاده نشده سرمایه‌گذاری سپاه،سالمین، بین‌آلمللی توسعه ساختمان، سیمان خوزستان، متوقف شدند


در چند روز گذشته با اتفاقات غیر اقتصادی که در بازار سرمایه تاثیر گذار بود و تعیین مهلت ۱۸۰ روزه برای برگرداندن تحریم‌های ارزی و شبکه بانکی و قطع ارتباط بانک‌ها با شبکه سوئیفت سرمایه‌گذاران بورسی بیش از پیش با احتیاط اقدام به معامله می‌کنند.

تصمیمات اروپا درباره حضور ایران در شبکه سوییفت می‌تواند موضوعی باشد که در تصمیم درباره آینده برجام تاثیر بسزایی داشته باشد، به هر صورت خروج بانک‌های ایرانی از سوئیفت خود در ایجاد روابط کارگزاری و حفظ آن اثرگذار خواهد بود. چرا که تعدادی از شرکت های بورسی برای صادرات و واردات مواد اولیه به داد و ستد ارز با کشور های دیگر نیاز دارند و در صورت اخلال این موضوع بورس در شرایط جدیدی قرار خواهد گرفت.

آن طور که اروپا اعلام کرده در توافق برجام می ماند اما آن ها باید شرایطی را ایجاد کنند که ایران مطمئن باشد این توافق یک توافق پایدار خواهد بود و تحت تاثیر خروج ترامپ از برجام قرار نمی گیرد.

از دو هفته گذشته بورس تهران به مدار مثبت برگشت و توانست کانال ۹۵ هزار واحدی را حفظ کند، اما امروز روند قیمت‌ها بار دیگر کاهشی شد. یکی از دلایل رشد قیمت ها در هفته های گذشته بیشتر به دلیل کاهش ابهامات در زمینه برجام بود از طرفی طی روزهای گذشته در برخی از مقاطع شاهد فروش حقیقی ها و خرید حقوقی ها بودیم. این یعنی حقوقی ها در کف قیمت اقدام به خرید می کردند و در عین حال بازار را سبز نگه می داشتند. اما مشخص نیست که این روند تا کجا ادامه داشته باشد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر