بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱
عضو اتاق بازرگانی در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد؛

استراتژی و فرهنگ‌سازی پیش نیاز ورود کالاها به بورس

عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به لزوم ورود مرکبات به بورس کالا تاکید کرد: در حالی که کشاورز و مصرف کننده نهایی متضرر هستند ولی عده ای دلال از این طریق سودهای فراوان به جیب می زنند.
کد خبر : ۱۷۶۹۳۷
یحیی آل اسحاق در گفت و گو با بورس نیوز در مورد لزوم زمان سنجی برای ورود محصولات جدید به بورس کالا نیز گفت: شکی نیست که ورود هر کالایی به بورس، در نهایت به نفع تولیدکننده، مصرف کننده، تعادل بازار و  نظام اقتصاد کشور است ولی آیا فرهنگ سازی و الزامات لازم برای ورود کالا فراهم شده است، مسئله ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آل اسحاق ادامه داد: قبل از ورود هر کالایی به بورس باید نقاط ضعف و قوت، مثبت و منفی آن ارزیابی شود، زمان سنجی انجام شود.

وی ادامه داد: بنابراین قبل از ورود کالاها مسوولان باید محیط پیرامونی، عوامل بیرونی و درونی، فرصت ها و تهدیدهای آن را بسنجند و ورود کالاها به بورس براساس برنامه و استراتژی پیش رود.
وی تاکید کرد: همه کالاهایی که وارد بورس می شوند، از فولاد تا کالاهایی پتروشیمی، شکل گیری بازار آنها در ابتدا با مشکلاتی همراه بوده است، به تدریج این مسائل حل می شود و آن کالا با استقبال فعالان بازار مواجه می شود.

آل اسحاق خاطر نشان کرد: هر امر جدیدی طبیعتا با یک مقاومت اولیه همراه است به تدریج که فضا تغییر کند و طرفین منافع خود را در آن ببینند، به توسعه بازار کمک می کنند.

این عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان این مطلب که زعفران کشور در بازارهای بین المللی به نام کشورهایی دیگر و با چندین برابر قیمت فروخته می شود،افزود: راه اندازی بورس آتی بین الملل در این محصول کشاورزی اقدام بسیار مناسبی است که منجر به ارتباط گیری تولیدکنندگان با بازارهای جهانی می شود.

آل اسحاق همچنین گفت: بورس کالا منافع عده ای را به خطر انداخته چرا که یکی از مزیت های بورس ایجاد شفافیت است و از سوءاستفاده جلوگیری می کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر