بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
رئیس اتحادیه کفش دست‌دوز گفت: پیش بینی می‌شود قیمت نهایی کفش ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد، هرچند به دلیل به ثبات نرسیدن شرایط نمی‌توان قیمت نهایی را بیان کرد.
کد خبر : ۱۷۶۹۸۵
به گزارش بورس نیوز، رسول شجری  اظهار کرد: در حال حاضر ثبت سفارش و گشایش اعتبار برای واردات مواد اولیه انجام می‌شود و متقاضیان باید از راه درست و شفاف برای اینکار اقدام کنند، هیچگونه محدودیت ارزی برای واردکنندگان مواد اولیه کفش نداریم.

رئیس اتحادیه کفش دست‌دوز افزود: افرادی که که تمایل به انجام واردات دارند تمام شرایط برای آن‌ها مهیا است و اگر مشکلی در این بین وجود داشته باشد وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه پیگیر هستند تا برطرف شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا مشکل واحد‌های تولیدی برای تهیه مواد اولیه برطرف شده یا خیر گفت: به دلیل بسته بودن ثبت سفارش‌ها مشکل برای واردکنندگان به وجود آمده بود اما، اکنون با تمهیداتی که انجام شده مشکلی برای واردات وجود ندارد طبیعتا مواد اولیه در بازار توزیع می‌شود.

شجری با بیان اینکه مشکلی که وجود دارد این است که برخی از واردکنندگان به دنبال این هستند که مواد اولیه را با قیمت ارز آزاد بفروشند، تصریح کرد: برخی از واردکنندگان مواد اولیه را با ارز ۳۸۰۰ تومانی وارد کردند اما، می‌خواهند با قیمت بالاتر به فروش برسانند و در حال حاضر نسبت به گذشته حتی ۴۰ تا ۵۰ درصد گران‌تر می‌فروشند و از بازار سوء استفاده کردند.

رئیس اتحادیه کفش دست‌دوز با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود مواد اولیه مواجه هستیم که با ورود نخستین محموله مشکلات کمتر می‌شود، تصریح کرد: شرایط کمی به روال عادی برگشته اما، کماکان برخی واردکنندگان، مواد اولیه را به صورت نقدی می‌فروشند.

وی افزود: با توجه به تغییرات قیمت ارز و افزایش دستمزد‌ها از دولت درخواست کردیم مطالباتی که از کارفرمایان دریافت می‌کند را افزایش ندهد تا کارفرما ناچار به تعدیل نیرو نباشد.

بر اساس گزارش میزان، شجری در پاسخ به این سئوال که آیا با توجه به تغییرات نرخ ارز و افزایش دستمزد قیمت کفش افزایش می‌یابد یا خیر گفت: پیش بینی می‌شود قیمت نهایی کفش ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد، هرچند به دلیل به ثبات نرسیدن شرایط نمی‌توان قیمت نهایی را بیان کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر