بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰
عضو سابق کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اقتصاد خصولتی محرک بازارسرمایه نبوده و همین عامل افت شاخص‌های بورس در هفته‌ جاری است.
کد خبر : ۱۷۷۰۲۹
محمد قسیم عثمانی نماینده مردم در خانه ملت در گفت و گو با بورس نیوز، با اشاره به شاخص‌های بورس و افت آن طی روزهای اخیر گفت: اقتصاد کشور موازات مسائل سیاسی تاثیر بسزایی در بازارسرمایه نداشته و بیشتر بازار تحت تاثیر تهدیدات تحریمی واکنش نشان داده است.
وی ادامه داد: افت شاخص‌های بورس چندان ارتباطی با مولفه‌های اقتصادی نداشته زیرا اقتصاد رکودزده چندان نمی‌تواند بر شاخص‌های بورس کشور تاثیرگذار باشد.

عثمانی با تاکید بر آنکه اقتصاد نیازمند ثبات بوده، تصریح کرد: نبود ثبات اقتصادی و دستورات تحکمی در اقتصاد باعث شده که تاثیر اقتصاد کلان کشور بر اقتصادمیانی کاهش یابد و بازارها تبعیتی از مولفه های اصلی اقتصاد نداشته باشند.

وی خصوصی‌سازی را جزو الزامات کشور دانست و افزود: خصوصی‌سازی مهم‌ترین نیاز کشور بوده اما خصولتی‌سازی نه؛ شاخص‌های بورس می‌تواند در اثر ورود شرکت‌های واقعی و تحت حمایت اقتصاد خصوصی در بورس خودنمایی کنند اما اگر باردیگر شاهد اقتصاد خصولتی در بازارسرمایه باشیم طبیعی است که چندان اثرگذاری را نباید بر  شاخص کل بورس و گردش بورس باشیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر