بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در شرایطی که ساز و کار قانونی برای خرید و فروش ارز مجازی وجود ندارد مردم از معامله ارز مجازی دوری کنند.
کد خبر : ۱۷۷۰۴۲
به گزارش بورس نیوز، معصومه آقاپور علیشاهی، با اشاره به خرید و فروش ارزهای مجازی در صرافی ها اظهار داشت: خرید و فروش ارزهای مجازی ممنوع است، به هیچ وجه نباید صرافی ها وارد چنین بحثی شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ساز و کار خرید فروش ارز مجازی در ایران تعیین نشده است، بیان داشت: با وجود اینکه هنوز ساز و کار این کار تعیین نشده است؛ اما مردم نسبت به خرید ارز مجازی اقبال نشان می دهند که این کار در بلند مدت به ضرر آنها تمام خواهد شد.

نماینده مردم شبستر در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: مادامی که بانک مرکزی بر غیرقانونی بودن خرید و فروش ارز مجازی تاکید دارد، توصیه می کنیم مردم به سمت این بازار نروند، در صورتی که در این معامله ایراد و اشکالی ایجاد شود به لحاظ قانونی نمی توان آن را دنبال کرد.
 
وی با بیان اینکه برای ارز مجازی قانون نداریم، گفت: در حال حاضر قانونی  برای ساز و کار ارزهای مجازی نداریم و تا زمانی که بانک های ایران به بانک های جهانی مرتبط نشود نمی توانیم وارد معاملات مجازی شویم.

آقاپور علیشاهی در ادامه با بیان اینکه نمی توان ارزهای مجازی را به لحاظ قضایی پیگیری کرد، اظهار داشت: مردم نباید به سمت بازاری بروند که سازوکار قانونی ندارد و نمی توان به در مراجع قضایی آن را پیگیری کرد.

بر اساس گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این باره که سرعت قانون گذاری ایران متناسب با رشد اقتصادی دنیا نیست، توضیح داد: تا زمانی که اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و FATF پذیرفته نشود و به بانک های جهانی متصل نشویم نمی توانیم به سمت خرید و فروش ارزهای مجازی برویم و توصیه می کنم مردم از معاملات این ارز فاصله بگیرند./
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دبیر کمیته مبارزه با پولشویی سازمان بورس گفت:

تهیۀ RFP سامانۀ جامع نظارتی مبارزه با پولشویی

دبیر کمیته مبارزه با پولشویی سازمان بورس گفت:

تهیۀ RFP سامانۀ جامع نظارتی مبارزه با پولشویی

ارسال نظر