بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
مرکز اطلاعات نفت ژاپن روز پنجشنبه اعلام کرد به دلیل برخی بی ثباتی ها در خاورمیانه قیمت بنزین در این کشور به بالاترین نرخ در 41 ماه گذشته رسیده است.
کد خبر : ۱۷۷۰۶۸
به گزارش بورس نیوز، میانگین بهای خرده فروشی بنزین در ژاپن در هفته جاری برای نخستین بار از سه سال و پنج ماه گذشته از 150 ین یا حدود 1.38 دلار در هر لیتر فراتر رفت.

مرکز اطلاعات نفت ژاپن این افزایش قیمت را به نگرانی ها در مورد بی ثباتی در خاورمیانه پس از تصمیم آمریکا برای خروج از توافق هسته ای ایران و اقدام برای انتقال سفارت این کشور در اسرائیل به بیت المقدس نسبت می دهد.

تاکایوکی نوگامی، اقتصاددان ارشد در شرکت ملی نفت، گاز و فلزات ژاپن گفت که در بازار همواره این دیدگاه وجود دارد که ذخایر نفتی ایران و ونزوئلا در آمریکای جنوبی احتمالا با نزدیک شدن فصل تعطیلات در نیم کره شمالی که قیمت بنزین در آن معمولا بالا است، کاهش می یابد و این نیز می تواند یکی از دلایل افزایش بهای بنزین باشد.

پس از عربستان، امارات، قطر و کویت ایران با تامین 6.2 درصد از نفت مورد نیاز ژاپن پنجمین صادرکننده نفت به این کشور آسیایی بوده است.

توافق هسته ‌ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بیست و سوم تیرماه سال 1394 (چهاردهم ژوئیه 2015) در وین بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 شامل انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و آلمان امضا شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هجدهم اردیبهشت امسال برخلاف هشدارهای جهانی از برجام خارج شد وی گفت که تحریم ها علیه ایران را نیز ازسر می گیرد.

به گزارش ایرنا، طرف های دیگر برجام و بسیاری دیگر از کشورها از جمله چین با تصمیم ترامپ مخالفت کرده اند اتحادیه اروپا در نظر دارد با اجرای «قانون انسداد» از شرکت های خود در مقابل تحریم های آمریکا دفاع کند
اشتراک گذاری :
ارسال نظر