بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
دویچه بانک اعلام کرد به عنوان بخشی از تلاش خود برای کاهش هزینه‌ها، در نظر دارد ۱۰ درصد از کل نیروی کار خود در سراسر جهان را تعدیل کند.
کد خبر : ۱۷۷۰۸۹
به گزارش بورس نیوز، یک منبع آگاه در این بانک این خبر را تایید کرده است. این تصمیم در جریان نشست اعضای هیات مدیره بانک اتخاذ شده است و هم چنین مقرر گردید برنامه اصلاح زیرساخت‌های گسترده‌تری در نشست مجمع عمومی بانک معرفی شود.

نخستین بار نشریه " وال استریت ژورنال" خبر از این تغیرات داده و اعلام کرده بود انتظار می‌رود روند اخراج‌ها تا سال ۲۰۱۹ اجرایی شود. این بانک که سومین سال متوالی زیان دهی را پشت سر گذاشت و ماه گذشته شاهد تغییرات گسترده ای در سطح مدیران خود بود، اعلام کرده است از این پس توجه خود را روی فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و بانکداری در اروپا معطوف می‌کند.  

بلومبرگ نیز گزارش داده است این بانک در حال برنامه‌ریزی برای خروج از بازارهای سهام جهانی است. این خبرگزاری همچنین خبر داده است این بانک حضور خود در آمریکا را بسیار کمرنگ تر خواهد کرد.

ماه گذشته این بانک اعلام کرده بود خروج از بازار سهام یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های این بانک برای کاهش مخارج خود است. این بانک همچنین فعالیت‌های خود در اروپای مرکزی، خاورمیانه و اروپا را کاهش خواهد داد.

در عین حال سهامداران عمده این بانک که در سال‌های اخیر زیان‌های سنگینی را متحمل شده‌اند، از هیات مدیره خواسته‌اند روند انجام اصلاحات ساختاری را شدت بخشند. هانس کریستوف هیرت- مدیر مرکز مشاوره "هرمس" گفته است انتظار دارد استراتژی معتبری با اهداف قابل دستیابی ببیند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، پاول آخلایتنر- مدیرعامل دویچه بانک- که ماه گذشته جایگزین جان کرایان شد، موفق شده است حمایت هیات مدیره برای اصلاحات ساختاری بانک را جلب کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر