بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
تحلیل روزنامه لوموند از واکنش اتحادیه اروپا و کانادا به وضع تعرفه‌ها

واکنش محتاطانه اروپا؛ موضع تلافی‌جویانه و سخت کانادا

روزنامه لوموند در تحلیلی به بررسی واکنش اتحادیه اروپا و کانادا در قبال وضع تحریم های سنگین بر واردات فولاد و آلومینیوم پرداخت.
کد خبر : ۱۷۷۰۹۶
به گزارش بورس نیوز، در حالی که کانادا به شدت به این مسئله و اقدام آمریکا واکنش نشان داده، کشورهای اروپایی به غیر از فرانسه واکنش فوری به وضع تعرفه ها نشان نداده‌اند و سخنان منابع آگاه در سایر کشورها حکایت از موضع محتاطانه آنها دارد.

امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه با ابراز تاسف از تصمیم غیر قانونی و نادرست آمریکا اظهار کرد: ممکن است تنش در میان کشورهای اروپایی با چنین تصمیماتی افزایش پیدا کند.
خبر وضع تعرفه های سنگین ۲۵ درصدی بر فولاد و ۱۰ درصدی بر آلومینیوم که از امروز جمعه اعمال خواهد شد، اصلا غافلگیرانه نبوده و بیش از ۲ ماه بوده که آمریکا، اتحادیه اروپا را به چنین اقدامی تهدید می کرد، تهدیدی که اروپاییها آن را کاملا ناعادلانه و احمقانه می دانند چرا که چین مسئول عرضه مازاد بازار طی سال های اخیر بوده است.

وزیر اقتصاد فرانسه با اشاره به دیدار صبحگاه خود با مسئول تجارت آمریکا به او گفته است: پیام ما به آمریکا این است که ما به هیج عنوان تحت فشار مذاکره نخواهیم کرد.
کانادا ولی در واکنشی تلافی جویانه و قاطعانه تعرفه های سنگینی به ارزش تقریبی  ۱۳میلیارد دلار بر محصولات آمریکایی وضع کرده است.

به گزارش بورس نیوز، تحلیلگران این اقدام آمریکا را در حقیقت به منظور تحت فشار قرار دادن برای همراهی با آمریکا در جهت خروج از برجام می دانند.

ترامپ ۲ هفته قبل از تصمیم خود مبنی بر خروج از برجام خبر داد، اقدامی که با واکنش منفی اتحادیه اروپا مواجه شد.

تحلیل گران با بدبینی نسبت به موضع اروپاییها در حمایت از برجام می گویند اروپا در حقیقت به منظور معافیت از تعرفه ها در صادرات به آمریکا از برجام حمایت می کند.
حقیقتی که به نظر می رسد منابع دیپلماتیک ایران نیز از آن آگاهی دارند، حال باید منتظر ماند و دید اروپا چگونه با آمریکا کنار خواهد آمد و در این میان سرنوشت برجام مبهم است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر