بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
امروز و در اولین روز از معاملات، شرکت بورس تصمیم گرفت تا با یک عرضه اولیه جدید نقدینگی را در بازار افزایش دهد. همچنین با وجود رشد شاخص بیشتر سهم‌ها، در گروه خودرو و نفت افت قیمت در این دو گروه صورت پذیرفت.
کد خبر : ۱۷۷۱۲۴
به گزارش بورس نیوز،  شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز شنبه ۳۷۴ واحد رشد کرد و به رقم ۹۵ هزار و ۹۵۱ رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۳۴ واحد رشد تا رقم ۱۷ هزار و ۲۷۹ بالا رفت. شاخص آزاد شناور نیز رشد ۵۸۴ واحدی را تجربه کرد و تا رقم ۱۰۵ هزار و ۲۵۸ بالا رفت. شاخص بازار اول و بازار دوم نیز هر یک به ترتیب ۴۰۱ و ۶۳ واحد رشد کردند.

فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت، معدنی و صنعتی گلگهر و فولاد خوزستان هر یک به ترتیب ۱۴۸، ۸۳، ۷۲ و ۲۸ واحد تاثیر مثبت روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند. در طرف‌های مقابل خدمات انفورماتیک، پتروشیمی مبین، سایپا و پالایش نفت بندرعباس هر یک به ترتیب با ۲۴، ۱۳ و ۱۰ واحد تاثیر کاهشی سعی کردند شاخص‌ها را به سمت پایین هدایت کنند.

امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات روند حرکت قیمت‌ها کاهشی بود و در این گروه شاهد معامله ۱۱۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان بودیم.

در گروه فرآورده‌های نفتی، کوک و سوخت هسته‌ای نیز قیمت‌ها شاهد افت بودند. در این گروه ۱۰ میلیون سهم به ارزش بیش از چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

اما در گروه فلزات اساسی با وجود کاهش قیمت چند سهم تعداد زیادی از نمادها با افزایش قیمت روبه‌رو شدند و عمدتا کمی بیش از یک درصد رشد قیمت داشتند. در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز روند افزایش قیمت‌ها مشهودتر بود هرچند که این افزایش‌ها چشمگیر نبود.

در گروه سیمان، آهک و گچ تعداد زیادی از نمادها رشد قیمت را تجربه کردند و نمادهایی هم با صف خرید مواجه شدند، اما در گروه عرضه برق، گاز، بخار آب گرم بیشتر سهم‌ها با کاهش قیمت مواجه شدند.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۸۰ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۸۰ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۴۸ هزار و ۶۱۹ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز با رشد ۱.۸ واحدی مواجه شد و به رقم ۱۱۱۲ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۲۱۲ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات این بازار به ۲۶۵ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۱
بسمه تعالی
بفرمایید در این 8 الی 9 سال گذشته کدوم خودرویی سود ساز بوده تماما در ضرر بسر میبرند البته رانتخواران یا همان خصولتی‌ها که هم از توبره میخورند و هم از آخور در سودهای نجومی هستند.