بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان در گفت‌و‌گو با بورس نیوز مطرح کرد؛

پیش‌بینی وضعیت سیمانی‌ها در سال ۹۷/ استقبال سهامداران به دلیل خروج شرکت‌های سیمانی از زیاندهی

دبیرانجمن تولیدکنندگان سیمان گفت: برخلاف تصورجامعه بورسی مبنی براینکه کارخانجات سیمان در حاشیه ضرر هستند اما برگزاری مجامع این شرکت‌ها حاکی از بوده که چنین مسئله‌ای واقعیت ندارد.
کد خبر : ۱۷۷۱۲۶
عبدالرضا شیخان در گفت و گو با بورس نیوز گفت: اکثر کارخانه های تولید کننده سیمان عملکرد بهتری در سال 96 نسبت به سال قبل داشتند و سود بهتری را شناسایی کرده اند.

وی ادامه داد: گرچه میزان سود شناسایی شده در سال 96 اندک بوده اما این نکته را  باید درنظر داشت که درسال گذشته نه تنها قیمت سیمان روند افزایشی را تجربه نکرد بلکه نسبت به سال 95 روند کاهشی را سپری کرد تا عملکرد مناسب این کارخانه‌ها را نمایان کند.

شیخان با ارزیابی عملکرد شرکت های سیمانی در سال جاری نیز گفت: طبق پیش‌بینی‌های سال 97، این شرکت‌ها وضعیت سودآوری بهتری را نسبت به سال‌های گذشته تجربه خواهند کرد.

وی با اشاره به ارائه گزارش کارشناسی در مورد افزایش قیمت سیمان پس از ماه مبارک رمضان به اعضای هیات مدیره و تصمی گیری در مورد میزان افزایش قیمت ها نیز گفت: در سال 96 ما نه تنها با افزایش قیمت روبه‌رو نشده‌ایم بلکه کاهش قیمت سیمان در بازار را مشاهده کردیم.

شیخان گفت: میزان افزایش قیمت سیمان را حول و حوش نرخ تورم کمی بیشتر یا کمتر خواهد بود.

وی در مورد دیدار اخیر عباس صفاکیش، مدیرعامل سیمان فارس و خوزستان با نمایندگانی از وزارت صنعت کشورعراق گفت: این خبر نیز می تواند تاثیر گذار باشد گرچه هنوز صادرات ما به کشور عراق متوقف است ولی در دیدار مسئول این کارخانه با طرف عراقی، می‌تواند راهگشای وضعیت فعلی صنعت سیمان باشد تا در مقاطعی صادرات سیمان به عراق را بار دیگر در ریل صادراتی کشور داشته باشیم.

شایان ذکر است، در معاملات روز جاری شاهد اقبال سهامداران به نمادهای گروه سیمان بودیم و اکثر نمادهای این گروه با صف خرید و تقاضا مواجه بودند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت:

مهم ترین چالش صنعت سیمان رقابت داخلی این صنعت

دبیر انجمن صنعت سیمان گفت:

افزایش 10 درصدی صادرات سیمان

ارسال نظر