بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
در چند سال اخیر در بسیاری از سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران، مقوله بهره‌وری و ضرورت ارتقای آن، مورد تاکید قرار گرفته و بورس به معنای آیینه‌ای از اقتصاد کشور باید میزان بهره‌وری، رقابت‌پذری و رشد ارزش افزوده را در خود نشان دهد.
کد خبر : ۱۷۷۲۰۰
ناصر موسی لارگانی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با بورس نیوز، درخصوص اهمیت بهره‌وری در بورس کشور، گفت: سیاست‌های اقتصادمقاومتی به معنای نگاه درون‌زا به توانایی‌های داخلی بوده اما دولت با برداشت اشتباه نگاه درون‌زا را تنها به نگاه اقتصاد دولتی ترجمه کرده است.

وی ادامه داد: مجموع اقتصاد و نه‌تنها بورس کشور با اقتصاد دولت‌محور نمی‌تواند به بهره‌وری دست یابد زیرا بودجه سالیانه آنها کاملا مشخص و فراهم بوده و این نوع اقتصاد نمی‌تواند به بهره‌وری دست یابد.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بورس کشور نه تنها دارای سرمایه‌گذار خارجی نبوده بلکه با بیرون مرزها نیز ارتباط چندانی ندارد و همین عامل باعث شده که شرکت‌های دولتی بورس را در تصرف خود نگاه دارند.

تولید ملی بهره‌ور شود، بورس جانی دوباره می گیرد

ناصر موسی لارگانی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در پایان خاطرنشان کرد: برای بهره‌ور شدن صنایع کشور، امور حمایتی باید در دستور کار قرار بگیرد که ابتدای آن، مدیریت بر واردات بوده زیرا جلوگیری از قاچاق و همچنین عدم ورود کالای دارای تولید مشابه داخلی می‌تواند به تولید ملی و همچنین بهره‌ور شدن اقتصاد کمک کند.

وی ادامه داد: با رشد تولید و بهره‌ور شدن، ناخودآگاه بورس کشور نیز تحت تاثیر بازار تولیدی قرار می‌گیرد و می‌تواند با بازگشت بهره‌وری به این بازار، راه ورود سرمایه‌گذار واقعی به بورس هموار شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر