بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
کارشناس معادن و فلزات معدنی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

شیب کند رشد جهانی قیمت مس، سرب و روی/ بازار ایران تحت تاثیر موج آرام افزایش قیمت‌ها

کارشناس معادن و فلزات معدنی گفت: کاهش میزان عرضه جهانی فلزات اساسی، باعث افزایش تقاضا و رشد قیمت‌های این نوع فلزات در دنیا شده و بازار ایران نیز از این رشد بی‌تاثیر نبوده است.
کد خبر : ۱۷۷۳۲۵
بهرام شکوری هیات رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در ارزیابی وضعیت بازار مس، سرب و روی به خبرنگار بورس‌ نیوز گفت: اختلاف سطح عرضه و تقاضای جهانی این فلزات در بازار موجب شده تا بازار شاهد شیب کندی از رشد قیمت این سه فلز باشد تا بازارداخلی نیز تحت تاثیر افزایش قیمت جهانی، با رشد محدودی مواجه شود.

وی ادامه داد: در مقاطع زمانی خاصی، موجودی انبارهای جهانی این سه فلز اساسی با کاهش سطح عرضه مواجه شده که پاسخگوی میزان تقاضای بازارهای جهانی نبوده و به همین موازات رشد قیمت‌‌های جهانی فلزات دور از تصور نخواهد نیست.

کارشناس معادن و صنایع معدنی افزود: کاهش تولید فلزات در چین، بازار جهانی تقاضا را با گپ بزرگی روبه‌رو کرده ضمن آنکه با توجه به اهداف 1404 تقاضای مصرف این فلزات در کشور نیز افزایش یافته  و همین مورد باعث رشد قیمت‌های مس، سرب و روی شده است.

شکوری اظهارکرد: در مقاطعی از زمان با کاهش تقاضا در بازار و عرضه بالای معادن موجب رسوب‌شدن این فلزات در معادن و کارخانه‌ها می‌شود اما وضعیت کنونی بازار به سمت افزایش تقاضا و قیمت پیش می‌رود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر