بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
بورس تهران پس از جلوگیری دولت از رشد بی‌رویه بازار دلار شاهد ورود نقدینگی مردم به سمت سرمایه‌گذاری در فرآورده‌های ساختمانی بوده چراکه سرمایه‌گذاران بیشتر تمایل به فعالیت‌های صنعتی داشته و بازار نیز سرمایه‌ها را تشویق به ورود در این حوزه کرده است.
کد خبر : ۱۷۷۳۲۸
به گزارش بورس نیوز، وضعیت بازار مسکن بر اساس آمارهای رسمی و تحقیقات میدانی طی ماه ­های اخیر نشان می ­دهد قیمت های پیشنهادی به شکل نامتعارف و چندبرابری نسبت به اواخر سال گذشته قیمت گذاری می شود. کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی تاثیرگذاری تحولات درونی و بیرونی مرتبط بر این بخش را موثر می­ دانند.

در همین راستا یک کارشناس حوزه اقتصادی، یکی از مهم ترین عوامل در پیدایش وضعیت جدید در بازار مسکن را ورود مجدد تقاضای سرمایه ای و غفلت از تاثیرگذاری این جریان در روند بازار دانست و تصریح کرد: در دوره رکود اخیر در بازار مسکن  بسیاری از تحلیلگران به این نتیجه رسیدند که پس از این دوره بخش مسکن مجددا نمی تواند به گزینه مطلوب سرمایه ­گذاری برسد. اما به دلیل تغییر وضعیت برخی عوامل بیرونی مانند تحولات سیاسی، شرایط برای حضور متقاضیان سرمایه­ ای در بازارهای مختلف تغییر کرد.

وی در ادامه به تاثیر برجام اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته عواملی همچون خوش­ بینی نسبت به آینده برجام و همچنین سیاست ­های دولت برای هدایت بازار مسکن سبب شده تا بسیاری از تحلیلگران فرضیه شوک قیمتی در بازار مسکن را به دلیل عدم حضور متقاضیان سرمایه ای رد کنند. اما در ماه­ های اخیر به دلیل اعمال سیاست­ های انقباضی در سایر بازارها از سوی دولت همچون بازار ارز، بسیاری از افرادی که به دنبال حفظ ارزش دارایی خود بودند به سمت بازار مسکن روانه شدند. البته هشدار ورود مجدد تقاضای سرمایه ای که از سال 91 از بازار خارج شده بود، پیش از این داده شده بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس:

برنامه‌های کاهش قیمت ارز ادامه داشته باشد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس:

برنامه‌های کاهش قیمت ارز ادامه داشته باشد

ارسال نظر