بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
مدیرعامل بورس کالای ایران بورس کالای کشاورزی را به عنوان یک بازار نوین، فراگیر، یکپارچه و شفاف دانست که می تواند مشکلات ساختار سنتی بازار محصولات کشاورزی را برطرف کند.
کد خبر : ۱۷۷۳۳۲
به گزارش بورس نیوز، حامد سلطانی نژاد، با بیان اینکه عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا به توسعه این بخش کمک شایانی می کند گفت: حمایت از تولید و اشتغال، تنظیم بازار، کاهش  فعالیت­ واسطه­ ها، حذف رانت و شفافیت اطلاعات را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه از دو میلیون تن گندم عرضه شده در بورس کالا بالغ بر 500 هزار تن آن به شکل آرد یا فراورده های دیگر به بازارهای جهانی صادر شد گفت: با این میزان صادرات ما سهم قابل قبولی از بازار کشورهای همسایه در حوزه گندم و مشتقات آن را به دست آوردیم.

به گفته سلطانی نژاد دولت توجه ویژه‌ای به عرضه گندم در بورس کالا دارد و مصوبه دولت مبنی بر عرضه گندم مورد نیاز صنف و صنعت در بورس کالا نیز ناظر بر این است.

وی به سایر اقدامات بورس کالا در مسیر توسعه بخش کشاورزی کشور اشاره کرد و گفت: اکنون در اقصی نقاط کشور بالغ بر 100 انبار مربوط به بورس کالا راه اندازی شده که آمادگی دارند در هر لحظه محصولات استاندارد کشاورزی را پذیرش کنند.

سلطانی نژاد با بیان اینکه توسعه بازار مشتقه برای حوزه کشاورزی در دستور کار بورس کالا قرار دارد گفت: ابزارهای مشتقه از طریق مکانیزم به اشتراک گذاری ریسک، فرصت های سرمایه گذاری با بازده بالقوه بالاتر از آنچه که در بازار اوراق قرضه و سهام وجود دارد، ارائه می دهند و ابزار مفیدی برای پوشش ریسک نوسانات قیمت در محیط های ناپایدار به شمار می آیند و  این امر برای کشاورزان و از جمله تولید کنندگان و تجار زعفران مهم است.

مدیرعامل بورس کالا افزود: با قرارداد آتی زعفران شرایط لازم برای موفقیت این محصول در بورس کالای ایران فراهم شده و اکنون ایران می تواند به عنوان بزرگ ترین تولید کننده و صادرکننده زعفران جهان، مرجع قیمت گذاری این محصول باشد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر