بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
کارشناس طلا و جواهر درباره روند رو به رشد قیمت سکه گفت: اتخاذ سیاست‌های جدید ارزی توسط دولت نیازمند شفاف‌سازی و فضایی دو ماهه بوده تا بازار سکه با این سیاست‌ها منطبق شود.
کد خبر : ۱۷۷۳۷۴
عباد محمدولی کارشناس طلا و جواهر درخصوص فضای رکودی حاکم بر محیط تولیدمحور در گفت‌وگو با بورس‌نیوز گفت: به دنبال اتخاذ سیاست‌های جدید دولت در تعیین نرخ ارز، سرمایه‌گذاران ‌در بازار به سوی بازارهای خرد و ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر در فضای کنونی کسب‌وکار گام برمی‌دارند بنابراین بازارهایی همچون سکه، مسکن و ... مورد اقبال فعالان بازار قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به ضعف این صنف دربرابر نبود مشتریان کلان اشاره داشت و اظهارکرد: نوسانات بازارطلا بخاطر افزایش حجم تقاضای خرید طی روزهای گذشته بوده اما این تقاضا عمدتا بر مبنای خرید طلای خرد یعنی سکه و طلای آب‌شده بوده و خریدار عمده‌ای به بازار وارد نشده است.

محمدولی وضعیت بازارطلا را همانند بسیاری از سیاست‌ها یک‌شبه،موفق ندانست و تاکید کرد: بازارسکه و طلا بدور از فضای اقتصادی نبوده بنابراین سیاست‌هایی که بدون نیازسنجی بر بازار اعمال می‌شود را نمی‌توان موفقیت آمیز دانست ؛ از سوی دیگر، درصورت موفقیت نسبی این طرح نیز نباید شاهد نوسانات آنی و تکانه‌های یک‌شبه در این بازار می‌بودیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بانک مرکزی برای کنترل بازار ابزارهای متنوعی داشته و در صورت به کار بستن این ابزارها، توانایی کنترل بازارطلا را دارد درغیراینصورت اعمال سیاست‌های بدون پشتوانه در فضای اقتصادی محکوم به شکست خواهد بود.

محمدولی در پایان با اذعان به این نکته که بانک مرکزی متولی وضعیت سکه در کشور بوده و نیاز فضای اقتصادی نیز آن است که بانک مرکزی هرگونه اعمال سیاست‌های جدید در بازار سکه را نیازمند نگاه کارشناسانه دقیق بداند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 98 مطرح کرد:

سد آناهیتا فاقد شبکه انتقال آب

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 98 مطرح کرد:

سد آناهیتا فاقد شبکه انتقال آب

ارسال نظر