بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
خبرگزاری رویترز گزارش داد: به دنبال تصمیم تولید کنندگان عمده نفت روسیه و عربستان برای افزایش تولید آن و تهدید چین به مقابله به مثل در برابر تعرفه های آمریکا، قیمت نفت بیش از دو دلار سقوط کرد.
کد خبر : ۱۷۷۵۱۴
به گزارش بورس نیوز، این خبرگزاری افزود: قیمت نفت با توجه تصمیم روسیه و عربستان برای افزایش تولید و نیز تهدید چین به مقابله به مثل با تعرفه های آمریکا و افزایش تعرفه های نفت خام و تولیدات پالایشگاهی قیمت نفت 2.5دلار یا 3.29 درصد کاهش داشته و به 73.44 دلار در هربشکه رسید.

براساس این گزارش، هر بشکه نفت خام نیمه‌ سنگین تگزاس غرب آمریکا نیز 1.83 دلار یا 2.74 درصد کاهش داشته و به 65.06دلار در هر بشکه رسید. در معاملات بعدی نفت خام آمریکا 2.25 دلار یعنی 3.4 درصد کاهش داشته و هر بشکه 64.64 دلار معامله شد. نفت برنت هفته خود را با 4 درصد سقوط به پایان برد درحالی که نفت خام آمریکا تنها 1.7 درصد سقوط داشت.

در حالی که عربستان و روسیه تا حدودی تولید خود از نفت خام را افزایش داده اند سرمایه گذاران حوزه نفت پیش از نسشت آتی اوپک در وین مضطرب هستند و ریاض و مسکو اعلام کرده اند که آنها در این نشست افزایش تولید نفت را در نظر دارند.

چین دیروز (جمعه) اعلام کرد که در صورتی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصمیم خود درباره تعرفه های گمرکی را اعمال کند، این کشور نیز در مقابل تعرفه های گمرکی مشابهی بر کالاهای آمریکایی به ارزش 50 میلیارد دلار اعمال خواهد کرد.

این تصمیم چین باعث غافلگیری سرمایه گذاران شد چرا که لیست تولیدات آمریکایی که چین برای اعمال تعرفه ها بر روی آنها اعلام کرده، نفت خام و تولیدات دیگر پالایشگاهی را شامل می شود.

به گزارش رویترز، آمریکا در شش ماه گذشته روزانه به طور متوسط 363 هزار بشکه نفت خام به چین صادر کرده است. کانادا و چین عمده مشتریان نفت خام آمریکا هستند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر