بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت "ونفت" گزارش عملکرد 12 ماهه حسابرسی نشده خود را منتشر کرد.
کد خبر : ۱۷۷۵۹۱
به گزارش بورس نیوز، افزایش سود شرکت نسبت به سال گذشته عمدتا مربوط به افزایش سود سرمایه گذاری در شرکت سوخت رسانی و خدمات فرودگاهی اوج می باشد . سهم سرمایه گذاری نفت از محل این شرکت در سال 1396 با افزایشی 85 میلیارد ریالی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 321 میلیارد ریال رسیده است که بیش از 70 درصد از کل درآمدهای شرکت در این سال را شامل می گردد .

از جمله موارد قابل ذکر و ریسک های با اهمیت، در صورت های مالی شرکت سرمایه گذاری نفت، وابستگی بسیار زیاد سودآوری این شرکت به سود سالیانه شرکت سوخت رسانی و خدمات فرودگاهی اوج می باشد و هر گونه خلل احتمالی در نحوه فعالیت های این شرکت اعم از اختلافات با شرکت های هواپیمایی بر سر مبالغ سوخت و یا حضور رقبا، منجر به تغییرات گسترده در میزان سودآوری سرمایه گذاری نفت خواهد شد.

همانگونه که در جدول و نمودار ذیل نیز مشاهده می گردد بخش عمده درآمدهای شرکت از محل سودآوری سه شرکت سوخت رسانی و خدمات فرودگاهی اوج، ره گستر نفت و کنترل گاز اکباتان و همچنین سود تقسیمی شرکت های بورسی می باشد . لازم به ذکر است از جمله مهمترین سهام موجود در پرتفوی بورسی این شرکت می توان به پتروشیمی جم و زاگرس اشاره نمود.






اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز گفت:

ثبت نام کارت نفت در سامانه تجارت آسان

ارسال نظر