بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
کارشناس بازارسرمایه گفت: اگر بازار تحت کنترل بانک مرکزی باشد و به موقع اشباع و مدیریت شود، به نفع خریدار بوده بنابراین هرگز بازار نباید از کنترل و دسترس مدیریت خارج شود.
کد خبر : ۱۷۷۶۱۷
در جریان تشدید نوسانات بازار سکه، بانک مرکزی اخیرا تصمیم به اجرای سیاست دیگری برای کنترل بازار گرفت. از این‌رو قرار است سکه‌هایی که پیش‌تر پیش فروش کرده بود را به بورس آورده و معاملات آن را انجام دهد.

عباد محمدولی، کارشناس طلا و سکه در گفت و گو با بورس نیوز، گواهی اوراق بانک مرکزی را سندی معتبر دانست و گفت: پیش‌بینی‌ها درخصوص بازاری همچون سکه بدین گونه است که بازارهای رها شده نیازمند مدیریت مفهومی و اساسی هستند و این احتیاج در اغلب بازارهای دنیا امری ضروری به شمار می‌آید.

وی با اشاره به تاثیر پایین آمدن قیمت سکه نیز ادامه داد: به هر صورت انتشار اوراق تاکنون بی‌تاثیر نبوده و این سیاست اگر مستمر هم بوده باشد، تاثیر مثبتی بر بازار گذاشته است.
کارشناس طلا و سکه در خصوص تبعیت بازار از قیمت‌های جهانی نیز تاکید کرد: نرخ‌گذاری طلا به جهت اینکه تبعیت و تاثیری‌پذیری کاملی از بازارجهانی داشته تا حدی که بازارداخلی بر نرخ‌گذاری اصولی و واقعی چندان تاثیرگذار نیست.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر، اگر بازار تحت کنترل بانک مرکزی باشد و به موقع اشباع و مدیریت شود خیلی به نفع خریدار خواهد بود و بنابراین هرگز بازار نباید از کنترل و دسترس مدیریت خارج شود.

وی با بیان اینکه مدتی است که بازار طلا ثبات لازم را ندارد و بعضا قیمت های جهانی با بازار داخلی ما تفاوت هایی دارد و حباب هم دارد که این به نفع خریداران و سرمایه داران نخواهد بود.
مطابق با بند ۱۱ مشخصات قرارداد آتی سکه بهار آزادی طرح امام در خصوص تعیین وجه تضمین اولیه قرارداد آتی سکه طلا و با توجه به افزایش قیمت تسویه روزانه قراردادهای فعال طی روزهای اخیر، وجه تضمین اولیه قراردادهای آتی سکه طلا از روز چهارشنبه در بورس کالا افزایش می‌یابد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر