بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
قیمت نفت در اوایل معاملات روز جمعه بازار آسیا تحت تاثیر ابهامات نسبت به این که آیا اوپک موفق خواهد شد در دیدار روز جاری خود در وین برای افزایش تولید به توافق برسد، صعود کرد.
کد خبر : ۱۷۷۷۰۴
به گزارش بورس نیوز، بهای معاملات آتی نفت برنت ۹۹ سنت (۱.۴ درصد) نسبت به قیمت نهایی روز پنجشنبه افزایش یافت و به ۷۴.۰۴ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینتر مدییت آمریکا ۹۵ سنت (۱.۵ درصد) افزایش یافت و ۶۶.۴۹ دلار در هر بشکه معامله شد.

کشورهای عضو اوپک روز جمعه با شماری از تولید کنندگان خارج از این سازمان شامل روسیه، در مقرر این گروه در پایتخت اتریش به منظور مذاکره درباره سیاست تولید نفت دیدار خواهند کرد.

این گروه محدودیت عرضه خود را در ابتدای سال ۲۰۱۷ به منظور تقویت قیمت‌ها آغاز کرد، اما با رشد قوی تقاضا بازار دچار محدودیت قابل توجه عرضه شده که رشد چشمگیر قیمت‌های نفت را به دنبال داشته است و باعث شده کشورهای مصرف کننده بزرگ خواهان افزایش عرضه شوند.

عربستان سعودی و روسیه خواهان افزایش تولید هستند، در حالی که سایر اعضای اوپک از جمله ایران با این موضوع مخالفت می‌کنند؛ در نتیجه‌ در آستانه این نشست، دیپلماسی پشت درهای بسته در جریان بود.

به گفته گرگ مک ک‌نا - استراتژیست ارشد شرکت "اکسی تریدر" - تصمیم اوپک و شرکایش که ممکن است تا روز شنبه اعلام نشود، مساله مهمی است که در حال‌ حاضر معامله گران به نظاره آن نشسته‌اند.

شرکت کارگزاری "فیلیپ فیوچرز" نیز در یادداشتی به مشتریان خود اعلام کرد انتظار دارد تولید عربستان و روسیه مجموعا بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کند.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ نیز اعلام کرده‌اند انتظار دارند اوپک برای جبران اختلالات غیر منتظره در کشورهایی مانند ونزوئلا، آنگولا و ایران تولید خود را به میزان اندکی افزایش دهد. حتی با این افزایش بازار در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ هم چنان دچار کمبود عرضه خواهد بود که از بالا ماندن قیمت‌ها حمایت می‌کند.

به‌ گزارش ‌ایسنا به نقل از رویترز، عامل مهم دیگری که بازارهای نفت را به خود مشغول کرده است احتمال وضع تعرفه‌های چین علیه واردات نفت آمریکا بوده که پکن ممکن است در اختلاف تجاری فزاینده میان آمریکا در یک طرف و چین، اتحادیه اروپا و هند در طرف دیگر وضع کند. اگر چین روی واردات نفت آمریکا تعرفه ۲۵ درصدی وضع کند، نفت آمریکا در بازار چین غیر رقابتی می‌شود و خریداران چینی ناچار می‌شوند به عرضه کنندگان دیگر روی بیاورند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نمایندگان مجلس شورای اسلامی قدردانی کردند؛

موفقیت آمیز بودن صد وهفتاد و پنجمین نشست اوپک

نمایندگان مجلس شورای اسلامی قدردانی کردند؛

موفقیت آمیز بودن صد وهفتاد و پنجمین نشست اوپک

ارسال نظر