بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
مدیرعامل بورس کالا برنامه راهبردی این بورس در سال جاری را تشریح کرد.
کد خبر : ۱۷۷۷۰۹
به گزارش بورس نیوز، حامد سلطانی‌نژاد افق چشم‌انداز بورس کالا را تبدیل شدن به مرجع قیمت‌گذاری کالاهای اساسی و مواد اولیه واسطه‌ای در منطقه و یکی از گزینه‌های اولویت دار تولیدکنندگان برای تامین مالی و پوشش ریسک تجاری برشمارد و تصریح کرد: در سال مالی گذشته سهم بازار مشتقه در حالی به 56 درصد از کل ارزش معاملات بورس کالا افزایش یافت که این نسبت در سال مالی پیش از آن 48درصد بود.

مدیرعامل بورس کالا، همچنین آمارهای معاملاتی محصولات مختلف را نام برد و افزود: این آمار حاکی از آن است که ارزش کل معاملات در سال گذشته نسبت به سال 95با رشد 44درصدی همراه شد و به رقم 117هزار و 336میلیارد تومان افزایش یافت که 49هزار و 880میلیارد تومان آن سهم ارزش معاملات بازار فیزیکی بود و 65هزار و 851میلیارد تومان آن به معاملات قراردادهای بازار مشتقه اختصاص یافت. ارزش معاملات بازار مالی نیز رقم 1605میلیارد تومان به ثبت رسید.

وی در بیان دستاوردهای کلی سال 96اظهار کرد: سهم 47درصدی بورس کالا از ارزش کل معاملات بازار سرمایه در سال 1396، رشد 44درصدی ارزش کل معاملات، رشد 51درصدی ارزش معاملات اوراق بهادار مبتنی بر کالا و رسیدن به 674هزار میلیارد ریال، رشد 34درصدی ارزش معاملات کالای فیزیکی و رسیدن به 499هزار میلیارد ریال بخشی از دستاوردهای مهم سال گذشته بود.

سلطانی‌نژاد به برخی اقدامات سال 96بورس کالا نیز اشاره کرد و گفت: پذیرش 11کالای جدید برحسب تولیدکننده، پذیرش 95انبار جدید، پذیره‌نویسی اولین صندوق سرمایه‌گذاری کالایی، راه‌اندازی معاملات گواهی سپرده پسته، شروع معاملات ماده 33قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی گندم و راه‌اندازی معاملات کشف پریمیوم از جمله اقدامات مهم سال گذشته بوده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر