بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲
حجم و نوبت‌های معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در فرابورس ایران در بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۲۸ و ۱۲درصد رشد داشته است.
کد خبر : ۱۷۷۸۱۶
به گزارش بورس نیوز، نگاهی به کارنامه فرابورس در بهار امسال نشان می‌دهد طی ۵۵ روز معاملاتی تعداد ۱۶میلیارد و ۱۸۳میلیون ورقه بهادار در یک میلیون و ۹۶۵ هزار نوبت به ارزش ۱۱۱هزار و ۷۹۴میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از کاهش ۳۹و ۳۹ درصدی حجم و نوبت‌های معاملات و رشد ۱۰درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

همچنین بازار اول فرابورس از ابتدای سال تا پایان خرداد تغییر مالکیت یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲ هزار و ۷۱۰میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۷ میلیارد و ۳۳۲ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۵هزار و ۶۹۱میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر افت ۳۰و ۴۵درصدی حجم و ارزش معاملات در بازار اول و کاهش ۷درصدی حجم و افت ۳۲درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ است.

این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز در این مدت تعداد ۸۶میلیون اوراق بدهی به ارزش ۷۵هزار و ۶۳۰میلیارد ریال معامله شده است که از رشد ۹۴درصدی حجم و رشد ۷۴درصدی ارزش معاملات این بازار در سه ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال حکایت می‌کند.

به گزارش ایبِنا، افزون بر این، بالغ بر ۳۸۰میلیون صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۵ میلیارد و ۵۹۸میلیون ریال و ۴ میلیون ورقه گواهی تسهیلات مسکن (تسه) به ارزش ۲ هزار و ۸۸۷ میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۷۷درصدی حجم و ۱۰۷درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و رشد ۲۸درصدی حجم و ۱۲درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با سه ماه نخست پارسال دارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر