بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس بی ثباتی این روزهای بازار سکه و ارز را ناشی از یکسری بی‌تدبیری‌ها دانست و گفت: نبود برخی نظارت‌ها و وجود یکسری باندهای مافیایی به این موضوع دامن می‌زند.
کد خبر : ۱۷۷۸۴۰
غلامرضا حیدری در گفت و گو با بورس نیوز، وضعیت کنونی حال حاضر بازار سکه و نبود ثبات در این بخش را به دلیل نبود برخی نظارت ها دانست و گفت: وجود یکسری باندهای مافیایی در همه جای دنیا و در ورای بی‌تدبیری‌ها دیده می‌شود ولی تفاوت این باندها در دنیا و ایران در آن است که در دیگر کشورها، باندهای مافیایی حداقل سهمی را برای مردم در نظر می‌گیرند درحالیکه در کشورهای جهان سوم این باندها حداقل سهم را نیز برای مردم درنظر ندارند و بازار را گل‌آلود کرده و از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند.

وی اضافه کرد: تجربه ثابت کرده که تیغ این ماهی‌ها در گلوی سودجویان گیر خواهد کرد و با ورود دستگاه‌های نظارتی برای شفاف‌سازی این امر، هرگز کشتی اقتصادی ایران غرق نخواهد شد.

حیدری با اشاره به اینکه بانک‌مرکزی باید پاسخگوی فروش سکه در بازار باشد، تاکید کرد: نهاد عرضه‌کننده سکه در بازار، بانک مرکزی بوده و باید با افزایش نظارت راه‌های سودجویی را سد می‌کرده اما متاسفانه راه خرید چندهزارسکه‌ای برای افراد معدودی باز شد.

نماینده مردم تهران در پایان افزود: علت دیگر نیز به روابط خارجی ما بازمی‌گردد و تازمانی‌که در رویکردهای کشور در روابط خارجی بازبینی صورت نپذیرد این وضعیت اصلاح نخواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر