بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
نماگر اصلی بورس تهران که نخستین هفته تابستان را با رکورد زنی مداوم و چشمگیر آغاز کرده بود، روز سه شنبه و چهارشنبه عقب نشینی سنگین را تجربه و در نهایت در ارتفاع ۱۱۱ هزار واحدی تثبیت شد.
کد خبر : ۱۷۷۸۶۸
به گزارش بورس نیوز، در حالی که برخی کارشناسان، دلیل افت دو روز پایانی هفته را شایعات مربوط به اجرایی شدن سامانه نامک دانستند، نایب رییس هیات مدیره کانون کارگزاران، فردین آقا بزرگی پیش تر در گفت وگو با بورس نیوز این اصلاح قیمتی را طبیعی دانسته و موضوع اجرایی شدن سامانه نامک را کم اهمیت ترین موضوع در عقب نشینی اخیر بازار دانست.

بر این اساس، شاخص قیمت وزنی ارزشی با ۶۸۷ واحد، شاخص کل هم وزن با ۱۸۳ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۱۰۳ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۶۴۹ واحد و شاخص بازار اول با ۲۰۴۸ واحد و بازار دوم نیز ۳۶۰۵ واحد افزایش را طی معاملات هفته گذشته تجربه کردند.

در نخستین روز هفته ارزش معاملات خرد ۳۶۲۶ میلیارد ریال بوده که کاهش ۳۷ درصدی نسبت به روز قبل از آن داشته که گویای کاهش مشارکت سهامداران حقیقی بوده و ارزش کل معاملات نیز ۴۴۷۳ میلیارد ریال بوده است.

روز دوشنبه، ارزش معاملات خرد به بیش از ۸۸۶ میلیارد تومان رسیده که معادل ۹۶ درصد ارزش کل معاملات بوده و در مقایسه با روز یکشنبه رشد ۵۶ درصدی را نشان می دهد.

ارزش معاملات خرد در واپسین روز معاملاتی هفته گذشته، ۴۴۸۴ میلیارد ریال بوده که نسبت به روز سه شنبه ۱۸ درصد معادل ۹۶۶ میلیارد ریال کاهش داشته، ارزش معاملات بلوکی ۸۸۷ میلیارد ریال معادل ۱۷ درصد ارزش کل معاملات بوده که نسبت به روز قبل کاهش ۲۴ درصدی معادل ۲۸۵ میلیارد ریال را ثبت کرده است.

ارزش کل معاملات روز چهارشنبه بر اساس اطلاعات گزارش روز سایت بورس تهران ۵۳۷۱ میلیارد ریال بوده که کاهش ۱۹ درصدی معادل ۱۲۵۱ میلیارد ریال را نسبت به روز سه شنبه نشان می دهد.

بر این اساس روز دوشنبه بورس تهران بیشترین مشارکت سهامداران حقیقی را تجربه کرده که این موضوع روز چهارشنبه به پایین ترین سطح خود رسیده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد:

طراحی سیستم کنترل ریسک برای بازار سرمایه ضروری است

بورس نیوز عملکرد بورس تهران طی هفته دوم شهریور را بررسی کرد

زنگ خطر کاهش چشمگیر مشارکت سهامداران حقیقی/ کام سهامداران پالایشی شیرین شد

ارسال نظر